lördag 30 juni 2012

Sitter i mörkret på uteplatsen och bloggar...

Det märks att midsommar kommit och gått. Det börjar skymma tidigare men det är ju fortfarande ljust länge. Ska köpa utomhusbeslysning för just nu så har jag bara ljuset från gårdslampan och datorn som "lyser" upp. Jag sitter i en kortärmad klänning, så ljumt är det, ljuvligt!

Vaknade halv 7 av att D gnydde från sitt rum men hon somnade nog om för kl 8 hör jag henne kalla på mig. Då sitter hon upp i sin säng, yrvaken med härligt sovruffs och ler bakom nappen.
Maken var på torget med D häromdagen och då hade de tappat hennes snuttefilt, så nu är vi av med den igen. När han vaknat och ätit frukost stack vi ner och hörde om nån lämnat in den men ICKE så nu är den nog borta, för gott!:( Jag märker att hon saknar den, framförallt när hon ska komma till ro på kvällen.

Hur som. Vi åt thaimat på söder medans D sov middag i vagnen.
Det kom några regndroppar men blev inte mer så när hon vaknat och ätit tog vi bussen till Pålsjöskog och gick där och mös. D vände och tittade under varje sten och tuva och hennes vita byxor var inte längre vita när vi kom hem. Innan vi strosade hemåt åt R och D glass på våffel cafeét och jag drack kaffe. Det var  mysigt och lagom med folk. Det fanns gungor och R gungade D högt tills hon tjöt av kill i magen, härliga unge.





 Mamma och pappa kom hit efter en dag på Österlen. Jag tog en kall dusch och somnade så jag var inte vaken när de kom. R gjorde dem varsin god macka och delade vattenmelon. Jag vaknade av en dröm jag inte minns helt mosig i huvet. R och pappa stack ut och körde och mamma lekte med övertrött D innan hon fick mat medans jag jagade en ny kull med bananflugor med handdammsugaren. Måste sett jäkligt lustigt ut.



(Jag har så kass hålltid på laptoppens batteri så det är bra med utomhusström så jag slipper dra förlängningssladd ut hit. Nu kan jag skriva klart utan att datorn dör).

Nu ligger D mitt i vår säng och sover som en liten prinsessa. Hur mycket kan man älska en annan människa? Jo, gränslöst! Jag har en sån kärlek till min dotter och man och snart kommer en liten ängel till som jag redan känner likadant för. Jag skrev ett kärleksbrev till bebisen häromdagen. Tänkte det skulle locka till förlossning. Ville så gärna ge Loppan en extra fin födelsedagspresent, eller mannen en fin bröllopspresent idag. Men bebisen har det nog för bra i magen. Precis som systern sin hade.

Vi hade en super mysig bröllopsdag. Grattis till min fina make som har hittat sig en sån fantastisk fru;)

Mamma och pappa hämtade D och då fick jag städat och bakat kladdkaka och vilat en stund. När R kom hem kom D tillbaka från mormor och morfar och mös med sin pappa medans jag bankade Wienerschnitzel och gjorde pepparsås och klyftpotatis. Jag hade köpt riktigt bubbel till mannen och alcofritt till mig själv. Vi skålade med D som hade lättdryck i sin mugg. Hon skålade och grinade och skålade lite till. Tyvärr togs inga bilder på det!

När D hade somnat åt vi kladdkaka med glass och drack turkiskt te på uteplatsen och sen spelade vi "Fia med knuff". Jag fick stryk med 5-3. Känns som jag har oddsen emot mig. Dessutom bytte jag från min turfärg som är grön så jag hade inget flyt. Mannen garvade och flyttade några extra steg när han trodde att jag inte såg. Jag hatar fusk och då tycker han det är än roligare att jävlas. Det flög en del fula ord genom rummet men vi somnade som vänner, efter vi spelat till halv tre!:)

Idag känner jag faktiskt att jag älskar honom ännu mer. Tror inte man måste ha en årsdag att fira för att känna så men det är bra att påminna varandra om hur mycket man älskar varandra varje tillfälle man får. Igår blev det så tydligt hur lyckligt lottad jag är.



Nu ska jag avsluta detta milslånga inlägg med mitt egna favorit ordspråk.

Sov lika gott som du levt under dagen så vaknar du lycklig på morgondagen
Linda Nordström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar