måndag 25 juni 2012

Från Ortopedakuten till present från mor och far

Igår kväll innan läggdags lekte D övertrött och vilt med sin far. Hon gjorde illa sin underarm/handled och vi gav henne alvedon, ringde sjukvårdsupplysningen och bestämde oss för att åka in till akuten. Vi blev lotsade via akutmott. till Ortopedakuten där vi fick vänta på undersökning en timme. Mitt i England- Italien matchen men vem bryr sig. Väl där tyckte jag det tryckte på lite extra och sa till R att det är lika bra jag föder nu när vi ändå är här. Det avtog och lugnade sig.

När D blivit undersökt av en Ortoped konstaterade han att inget gått ur led eller liknande och bad oss komma tillbaka som idag om hon inte använde handen och visade sig ha väldigt ont. Det hade hon till en början idag men hon har börjat använda handen mer och mer under dagen och det är mycket bättre nu så inget är brutet! Hon är så tapper, lilltjejen. Med tanke på vad hon varit med om är det kanske inte så konstigt hon blivit hårdhudad!

De röntgar inte gärna barn pg a strålningen. Det tackar vi ju för om det går att slippa! R var vit i ansiktet under hela besöket. Han gillar verkligen inte sjukhus sedan vi bodde där och D var så sjuk! Tror att det fortfarande är traumatiskt för honom.
Så för han och barnets skull mest av allt hoppas jag på en bra förlossning denna gång. Jag är inte orolig för egen del men att vara observatör och hjälplös när nåt går snett måste vara vidrigt!

Vi åkte hem med D som hade en linda runt armen. Hon somnade efter lite lätt lek och påfyllning av välling kl kvart i 12. Hela natten sov hon stilla mellan oss. R låg på sin kant och jag låg mest och stirrade på Ds arm.

Ringde mor och far imorse. Vi skulle ner och leka hos dem. Mamma har semester. Vi var där till lunch och då fick vi öppna ett stort paket inslaget i fint grönt papper.

Detta gömde sig i paketet.


En sådan som mannen tänkt köpa till mig. Som jag önskat mig i bröllopspresent!


Tack mamma och pappa! Den är toppen!
Nu kan mannen köpa nåt romantiskt istället. Han har fyra dagar på sig!:)

Jag har beställt en förstoring på det bästa fotot vi har på D. Ska bara köpa en ram. Sen har jag planerat en romantiskt kväll med maken om bebis inte kommmer. Men det vet han inget om än. Annars får vi ta det senare. Just nu hoppas jag att bebis dröjer för det hade varit mysigt att överraska R.

Jag kan säga för er som inte varit gravida eller er som bara är så där lättvindligt gravida som jag avundas. Ni som är sexiga och snygga med en liten kula och noll besvär..Det är inget sexigt över en graviditet som inleds med illamående de 5 första månaderna och sen klumpedunskänsla och otymligkropp resten. Allt är äckligt, luktar illa, känns obkvämt och att böja sig tar en hel eftermiddag.
R är enormt tålmodig som jag tycker blivande pappor bör vara. Det är fan ingen barnlek att inte vilja ta på sig sexiga underkläder och känna sig fin i 9 månader. Men dröjer bebis ska jag göra det på fredag!:)

Då kan jag gärna föda barn på lördag!:)



OBS!!!
NI SOM ÄR KÄNSLIGA TITTA BORT NU!!



Hur sexigt ser detta ut liksom!! R håller inte med men han måste fan leva i förnekelse eller så är han jävligt förälskad än!:)

Nä, där är inte tre eller flera. Bara en knodd!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar