torsdag 28 juni 2012

5 dagar...och Grattis Loppan!

Snacka om att jag räknar. Snart räknar jag timmar. Helt i onödan för ingen vet när liten vill titta ut.

Igår åkte jag och D till väla och hämtade en babybox och blöjhink på Barnens hus, fd Babyland, som jag skrev igår. jaja, vem bryr sig?!

D spydde på bussen. Chaffören, en medelålderskvinna körde som ett fyllo och det svänger rätt bra in mot väla så vällingen kom upp. Hon var nog inte i nån vidare form ändå för hon ville inte äta varken smörgås el banan, som annars. Svängde snabbt inom Toys are Us och köpte en enkel mobil till vaggan och sen in på IKEA för att fika. Jag tog en frukostmacka och kaffe och D fick en pannkaka. Det gjorde susen. Hon sken upp som solen och sen rullade jag in på barnavdelningen och köpte en haklapp, en sån man trär över armarna, som en målarjacka med kardborre i nacken. Nu kan D kladda bäst hon vill!

Jag hittade innerkuddar, halogenlampor, vattenglas, termos och en rosa morgon/badrock jag tänkte ha med till BB. Förresten har jag sagt att jag hittade världens skönaste aminingsbh på Lindex. En i 400 kr klassen men väl värd pengarna. Vill börja använda den nu men huar mig. Den ligger i BB väskan tillsammans med ombyte, babykläder, tofflor, hygienartiklar, kamera, tidningar, bok och blodgrupps papper från MVC.

Jag har ingen förlossningsplan denna gången heller. Barnmorskan har bara skrivit att jag vill ha en så normal/naturlig förlossning som möjligt. Är öppen för smärtstillande och vad som än händer. Med min erfarenhet kan de förstå att jag är förberedd på vad som. Jag är inte heller rädd eller orolig. Jag vill föda. Jag vill få ont och krysta och få upp mitt barn på bröstet efteråt och vara lyriskt tagen av allt. Jag vill slippa bli snittat så jag får se allt som händer. Det önskar jag. För övrigt vill jag ha ett friskt barn. Vem vill inte det?

D sover gott och jag ska ge mig på att klippa hennes naglar. Sen ska jag unna mig en lur, om hon sover vidare. Sover kass trots att D sovit gott i sin säng till 05:30. Fick en halvtimmes sömn i fm innan maken väckte oss med ett samtal. Det räckte inte riktigt så idag har vi stannat inne och lekt, trots strålande sol. R tar med D ut när han kommer hem. Jag kan behöva en lååång dusch!

Hoppas solen skiner på er därute!


Sist men inte minst vill jag gratulera Loppan på 27-årsdagen! Hoppas du har en super mysig dag i sällskap av din E och att ni hittar nåt fint på Väla. Ska försöka "tänka" ut liten innan dygnet är slut så blir din dag fulländad. Annars får du en försenad present. Det blir nog också ganska bra:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar