lördag 23 juni 2012

Midsommar höll på att regna bort!

D ville absolut inte somna igår heller. 2:a kvällen i rad hon vägrar! Tror hon saknar sin snuttefilt, känner på sig att nåt är på gång och har tandsprickning. Förbannande kindtänder!

Det är ju lite jobbigt när man är gravidtrött. D somnar 23:30, efter att ha varit övertrött sen 20:30 och vaknar kl 4 och krånglar för att sen sätta sig upp trött men vaken kl 8. Jag behöver verkligen sova känner jag men det gör R också. Han har somnat sent, sovit dåligt (oro?) och börjar ju 7 varje vardag. En dag på helgen måste han få sova ut, tänker jag. Idag sov han till halv 10, sen fick jag vila ögonen en stund. Somnade en halvtimme tillslut. D var så enormt trött men hon skulle inte somna igen. Hon somnade strax efter 14, helt väck. 14:30 fick vi väcka henne då vi skulle till mina päron och fira. Hon var inte utsövd och glad, kan jag säga!

Vi tog bussen till ett folktomt city. Det regnade inte utan var uppehåll, så vi hade tur, Så fort vi rullade in hos mor och far kom regnet. Vi började med kaffe och glass. Kl 18 åt vi sillbuffe´och avslutade med jordgubbar och gräddmjölk. Tanken var att vi skulle äta ostar men ingen orkade. Vi såg inledningen av matchen Tyskland- Grekland sen tog vi bussen hem med en övertrött D som somnade så fort vi rullade längs grusvägen mot vårt hus, runt 21. Hon sover än och klockan är 00.

Maken åkte till en kompis för en stund sedan. Han har varit ute och kollar grannens bil som är till salu. Får se om det blir en affär så han har nåt att köra när körkortet är i hans hand, nu under sommaren! Han maler om bilar som jag har malt om vagnar. Lika bra han gör en snabb affär om bilen håller måttet. Hans biltokiga arbetskompis och min far får bli hans guider. Han kan ha den i pappas garage så länge. Där står bara fars motorcykel som han kör så fort han kan, så det är en bra plats! Vårt garage här har i dagsläget ingen port utan en öppen infart. Lite tokigt att ha plats där innan den är ditsatt. Bara att promenera rakt in.

Som D  har dansat och sjungit. Hon har ätit gräddfil och potatis och jordgubbar. Hon har showat och klättrat och pratat i telefon, lekt kurragömma, lånat en gammal handväska av mormor och lyssnat på morbror Linus låt från hans senaste produktion. Som hon har diggat! Inte konstigt hon sover som en stock. I full mundering med klänning och allt. Ballerinaskorna lyckades jag få av men ingen välling har hon fått.

Tippar att hon vaknar i natt. Hungrig!

Efter regnet kom klarblå himmel och solsken. Den enda öppna restaurangen i Norra hamnen fyllde snabbt sin uteservering och folk promenerade längs kajen igen. Tänk vad vädret betyder!

Öresundsbron syns inte riktigt så här tydligt med blotta ögat men genom en kikare gör den, nästan, när vädret är klart!



Tanken var att jag skulle göra en krans till D i år igen men det bidde inte så.


Jag lämnar er med en bild på midsommarflickan från förra året, 3 månader gammal!




Ps. Hittade ett bra recept på att få bukt med bananflugorna. Vinäger, honung och diskmedel. Flera stycken har redan fallit offer. Imorn bitti hittar jag nog en skål full av fluglik, ÖRK men vilken lycka! Gillar inte att döda ens insekter men vet ni hur vidrigt många de snabbt blir!! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar