torsdag 7 juni 2012

JAAAA!  D har sovit i egen säng hela natten. Hon somnade av min sång i vår säng halv 11 och bars in av sin far. Klockan är 08:16 och hon sover än. Jag tippar på att hon vaknar 08:30, som oftast!

Jag ska ringa och boka tid på barnavdelningen för ultraljud på hennes hjärta. Snart ett halvår sen sist. Hoppas de har tid innan BF. Jag vill helst inte rulla in där med nyfödd bebbe.

Sen ska jag kolla lite regler på försäkringskassan. Som det ser ut nu kommer jag nog börja jobba i november. Ska höra mig för lite. D skolas in på förskola 15 tim/ve i mitten av augusti.

När man talar om trollen...
Nu vaknar min trollunge!


Härligt om jag också kunde vara så här glad när jag vaknar!

 

Eller när jag badar


Här är jag så avundsjuk. D är trött och regnet hänger i luften. Jag vill också åka vagn!!

 

-Tvätta mig också mamma!



Mannen på väg till fest



Mannen kom hem redan kl 23 från festen och jag tror att D saknat honom för hon höll sig vaken och mös med honom tills kl var 23:30.

Igår gick vi igenom alla babykläder. Att det finns så små plagg! D var 55 cm lång när hon föddes (dessutom hade hon mest sjukhuset kläder i början:()så vi gick direkt på stl 56-62. De minsta jag hittade är stl 50. Får se om bebisen kan ha dem.

Har glömt vilka söta kläder D har haft! Jätte kul att ha sparat dem. Dessutom hittade vi en begagnad syskonvagn, en sån jag vill ha, fast i röd, för inga pengar alls på blocket. Får se om säljaren hör av sig och vi kan kolla på den i helgen. Lite punktering på nåt däck, som maken fixar lätt, därav det billiga priset 1000 kr!!

Nu är alla plaggen tvättade och inlagda i garderoben. Jag ska packa BB väskan idag och bädda vaggan. Sen får hon komma.

Rättelse. Såg att jag skrivit att Loppan fyller den 24:e, istället för den 28:e. Förlåt mig!
Blir en fin present om bebben tittar ut då. Eller den 29:e, i bröllopspresent (som sagt!)

För er som är uppmärksamma har jag bytt mall på bloggen. Fick inspiration av fina Loppan.
http://lopplopp.blogg.se/

Ps.
(till Loppan. Jag stavar fel, skriver i fel ordföljd och tappar ändelser för jämnan här i bloggen. Sånt kan jag störa mig på när andra gör, dock inte när du gör det, konstigt kanske ¤. Jag hoppas de som läser här inte bryr sig nämnvärt. Annars är jag ledsen i förkott, efterskott och allt sånt där). Ds.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar