torsdag 21 juni 2012

Helvetes nykläckta bananflugor!!

Nu när jag skulle göra lunch ser jag att hela köket är invaderat av bananflugor. Jag som just slängt ut skräpet, diskat óch torkat av, WTF!

Var kommer de ifrån? De är små, som bebisar. Alltså har ett par stora förökat sig, hur fort kan det gå?? EN skål med vinäger kanske kan dränka dem???

Lax, gräddfil, citron, rödlök och avokado, mums! Snacka om halsbränna efter detta. Samarin, min vän. Vi får ta en sup till av dig!

Njuter på uteplasten. Killen som jobbade här innan har gått på lunch eller för dagen, så jag kan slippa hans svettiga bringa, ÖRK! (Klä på dig, vad fan!)

Sitter och funderar på om vi ska rulla iväg och köpa blommor till en midsommarkrans till D, imorn. Inte så lätt att plocka blommor här i närheten. Annat var det förr då vi firade på sommarstället och alla barnen hade kransar av plockade blommor i sina hår. Modsommarstången gick inte av för hackor. Inte godispåsarna efter lekarna heller! Det var tider det. Hade så önskat att D fick växa upp så på somrarna.

Får se om vi köper koloni till nästa sommar. Om R har fast jobb och jag jobbar ihop lite cash, hade det suttit fint. Kanske firar de midsommar ihop? Det hade vi gillat!

Hur firar ni förresten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar