söndag 24 juni 2012

skallebank från helvetet!

KL är 04:02 pip. Jag har varit uppe en knapp halvtimma och gogglat huvudvärk och graviditet. Inte blivit klokare. Större delen av dagen igår mådde jag illa och hade ont som sagt. PÅ eftermiddan kom sen en enorm huvudvärk. Den släppte en sväng innan jag somnade strax innan 24 men jag vaknade av den vid flera tillfällen och har nu googlat om det är farligt i slutet av graviditeten och tagit 2 tabletter. Det släpper inte här!


Jag tippar att jag sovit sammanlagt en timme så jag är en aning putt! Såklart läser jag om havandskapsförgiftning men allvarligt, det kan jag inte ha!

Jag är inte mer svullen än vanligt och har inte högt blodtryck, aldrig haft. Jag har inte heller ont i övre delen av buken. Men såklart undrar jag ju varför jag har onti skallen???

Nu läser jag på om förlossningsavdelningen i Helsingborg. Jag har ju gjort detta en gång förrut men det blev ju allt annat än en normalfödsel till slut. Skadar inte att läsa på om nåt förändrats heller. Skallebanken har flttat ner över vänster öga och landat på näsryggen på vänster sida.

Jag är en sjuk människa. Det är ljust ute och jag funderar på att klä mig och cykla bort till tågaborg och köpa färskt bröd på Finess bageri. Jag tror de öppnar kl 06. Släpper huvudvärken kommer jag definitivt inte göra det. Då kommer jag somna! Om inte D vaknar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar