torsdag 21 juni 2012

Värkarna från tårna upp till hårfästet men still NO BABY

Alltså, jag var så enormt trött igår då jag sovit kasst natten innan. Detta tryck och halsbränna och trånga rörelser från babyn har jag ju delvis vant mig vid men också töttnat rätt mycket på senaste veckorna, ärligt talat! När mannen kom hem sov dotter i vagnen på uteplatsen och jag i sängen med dörren på vidgavel. Jag orkade inte ens ge honom en puss, så väck var jag. Sov till strax innan 18. R tog över rodret och D. Jag vaknade och kände ett enormt tryck! D var extremt aktiv efter sin långa eftermiddags lur, goa unge men mannen var lika trött som jag och däckade strax efter jag vaknat och sov till 22. Inte genomtänkt precis. Jag kunde icke få D att sova. Hon var gnällig, arg och grinig och övertrött men vägrade slappna av och ligga ner, trots kittlingar, kli på ryggen, godnatt sagor, visor,allt!

Tillslut blev jag galen. Jag började få så kraftiga förvärkar. R var lika utslagen som jag varit tidigare så ville låta honom sova om vi skulle behöva åka in men tillslut röt jag till och han vaknade. Arg, yrvaken och lite smått söndersovd i kroppen stapplade han upp och gjorde välling till D. Hon drack men ville fortfarande inte sova. Jag kröp ner i sängen med värkarna " Allan brallan" och hon somnade tillslut i sin fars armar, kära barn.

Hela natten har jag vankat av och an, haft skallebank, druckit vatten, skvätt vatten, suttit i soffan, i sängen, på golvet. Inget barn. Det enda possitiva var att jag fick bukt med halsbrännan med hjälp av Samarin, underbart pulver. Varför visste jag inte det var såååå effektivt?!

Idag ville inte R lämna mig då han var lite orolig att jag hade ont och inte skulle orka ta D. Han skulle ringa min pappa och be honom hjälpa mig men jag sa NEJ, jag klarar mig annars ringer jag själv. Jag har klarat mig. Jag är trött men har inte ont. Det trycker men inga värkar. Jag har dammsugit med D i hasorna. Vi har lekt i hennes tält och staplat burkar och muggar och än är i jag hyffsad form.

Fick just beskedet att jag kommer få 500 kr mer i månaden efter skatt, från försäkringskassan efter mitt lönelyft med 10000 på ett år, happy days, hahaa!

Nu kom maken hem för att titta till mig. Han ska på midsommarlunch på jobbet men ville komma hem först och se så jag mår bra, sötis!

D sover middag och jag äta lite lurre på uteplatsen tänkte jag.



D stapplar runt i sin fars badtofflor stl 46


Det var roligast att jaga änder på gräset. Lekplatsen förlorade snabbt uppmärksamheten

                                      
                                                    Utslagen precis som sin mor och far


D tog bild på sig själv när hon vaknade


Ett bad på uteplatsen i strålande solsken är inte fy skam


Haha, D ser ut att vara barn till Lennon/Ono





Ha en riktigt härlig midsommar imorn! ( Låt inte regnet förta firandet!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar