måndag 4 juni 2012

Fan vad jag sover kass men när jag väl gör det drömmer jag galet!!

Efter världens längsta rubrik kommer här en sömn och drömuppdatering.

För första natten på länge så har dottern sovit i egen säng HELA natten och sover än. Hon vaknar i regel 08:30 så jag har förhoppningsvis en stund på mig till detta.
Vad tror ni då händer? Jag och mannen ligger och pratar om vårt kommande barn och vår ljuvliga D och klockan hinner bli 02:30. Mannens klocka ringer första ggn 06:15. Då har jag redan varit uppe och kissat 4 ggr och tittat till dottern i sin säng lika många gånger. Hur som helst. Jag gör som jag brukar, buffrar på maken och får honom att trycka på snooze. Detta upprepas igen 06:30. Då gör jag samma sak. 07:15 vaknar jag av att det ringer i en telefon och mitt ben krampar som svar. Mannen har försvot sig.

Han är ute genom dörren på 2 minuter med full uniformsmundering! Jag svär efter honom och surar en stund.

Nu är jag upp och har kollat mina fonder, mina händelser på försäkringskassan och om jag är en av de lyckliga som får återbäringen av skatten utbetalad tidigt i år. Det senare kommer nog inte att ske enligt min kommande bank verksamhet:(.
Surar lite till!



Idag blir det bibblan med dottern och i eftermiddag frisören med maken. Mitt hår är så slitet i topparna så det behövs en genomklippning. Sen får jag ta och tona håret med ammoniak-fri toning snart. Kan ju vara trevligt att unna sig fotvård också innan BF. Om 29:e dagar ska det smälla! Men jag har önskat till midsommar, eller Loppans födelsedag den 24:e rättare sagt. Får knipa det sista om det går;).

Mannen sa att jag skulle välja en present till vår 2:a bröllopsdag den 29:e juni. Jag har önskat mig en handdammsugare. Inte särskilt romantiskt men fan vad det hade underlättat för att få upp smulor och yrande damm när dottern drar fram. Han har undersökt, jämfört och kollat råd och rön. Det blir en Philips mer kan jag inte säga, för jag fattar inte mig på det riktigt men jag litar på att han väljer den bästa efter den noggranna utläggningen jag fick igår(lyssnade med halv öra medans jag spelade på dotterns gitarr)...

Electrolux ZB2904X  Ergorapido 2-in-1

Den matchar vår nya grillpensel/blandningsskål(helt överflödig grej), i samma färg!


Min bebbe har huvudet fixerat neråt nu så det skulle kunna hända när som. Jag längtar efter dig lilla fis.

Nu till nationaldagen ska vi tvätta bebiskläder, välja sängkläder till vaggan och beställa syskonvagn. Det har inte varit lätt att bestämma vagn men jag tror det blir en sån här:

Den här med liggdel till bebisen till en början. Den känns nätt och stabil på samma gång.

Men jag skulle ju berätta om mina drömmar...

Häromnatten drömde jag att det började brinna under ett ljus. Mannen blåste lite för att släcka och då spred det sig fort. Tydligen hade vi ett bord av bast helt plötsligt och sen bodde vi tydligen i en hydda av bast för allt brann fort ner och mannen han skvätte vatten till ingen nytta.

Igår natt drömde jag om min tonårsförälskelse. Han hade skaffat hitler mustach och hans dotter liknade D förskräckligt mycket. Det var helt bisarrt!

I natt kommer jag inte ihåg alls vad jag drömde men jag vaknade med svett mellan brösten igen och det kan inte vara ett gott tecken.

Nu har dottern sovit över med 11 minuter. Jag får gå in och kolla status.
Nu grymtas det nåt från henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar