fredag 8 juni 2012

Eva, en riktig pärla!

Hjärtmottagningens sköterska Eva ringde igår em i ett annat ärende. Hon fixade en tid till D trots att sekreteraren gått för dagen. I augusti efter förskoleinskolning ska vi dit. Det blir perfekt. Då har vi hunnit landa med bebis och ingen stress mitt i inskolning. Tack Eva!

Idag har vi tagit igen förlorad nattsömn och tittat på regnet och vinkat till glada, visslande studenter. Jag lipade, som för det mesta nu för tiden. Jag tog studenten för 19 år sedan. Vi hade fint väder i Halmstad där jag sprang ut och festen här i Helsingborg dagen efter höll vi inomhus men vi hade en härlig kväll ute, minns jag.

Grattis till alla er som firar er student idag!



Maken tog med dottern till torget för att handla frukt och grönt och ett besök hos mormor och morfar. Regnet har lättat från himlen nu och jag tror jag snörar på mig skorna och tar en promenad innan jag börjar med middagen. Ikväll blir det fiskgratäng med sparris, stekta räkor och nypotatis.

Jag har bäddat vaggan och packat BB väskan. I natt trodde jag det var dags men det var bara för en kort stund. Förvärkar är inget mot "the real deal", kommer jag ihåg.

Tar lite bilder i helgen och lägger in snarast. Hoppas, hoppas vi får svar på blocket annonsen på syskonvagn. Inte hört nåt än!:(


Njut av student och uppehåll av regn. Nu är det helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar