onsdag 27 juni 2012

Frukost på sängen!

Här sitter jag med färskt bröd med räkost och tomat och ett glas kall mjölk, i sängen! Har gjort frukost på sängen till mig själv. Väntar på att kaffet ska rinna ner också. Mysig start på dagen!

6 dagar till BF. Var hos barnmorskan Helen igår. Hade lite högre blodtryck än vanligt men inte för högt! Frågade om huvudvärken. Inte bra om den kommer tillbaka men hon trodde den berodde mer på lågtrycket vi haft än graviditeten. Nästa onsdag ska jag dit. En dag efter BF. Har inte barnet kommit då ska hon försköka skjutsa igång mig. Jag vill ju inte gå över tiden denna gången så det känns skönt att hon är med på det! När jag och D var ett stenkast från huset igår em trodde jag att värkarna skulle dra igång ordentligt. Jag fick sånt tryck och hade svårt att gå sista biten. Sen höll det på så tills halv 6. Jag gick och lade mig och sov 1 ½ timme. När jag vaknade var det över:(

Vi hittade Ds snuttefilt igår. Happy days! Hon gosade med den och har nu sovit med den hela natten. R skulle kolla om syskonvagnen vi köpte gick in i en bil han är spekulant på, då låg den där. Förmodligen sen vi testkörde D i den. Hon blev jätte glad när hon såg den!

Idag blir det en tur till väla. Har beställt en gratis babybox att hämta ut på babyland. Ångrar det något då både kreti och pleti ringt då jag uppgav mitt nummer. Försäkringar hit, barnböcker dit, jag svarar inte på dolt eller okänt nummer längre! Hur som behöver vi en blöjhink som håller innne odören bättre. Snart kommer en bajsande bebis till!:)

D är så rolig just nu. Jag tror hon känner att en förändring är på gång. Hon har blivit så mammig och klänger sig fast som en koala björn kramar en trädstam. Dessutom kör hon lite olika miner. Underbett och ooo formad med mun med ljud samt kolla och hallå och pappa är det hela tiden nu.

Nu blir det kaffe sen ett crunchigt päron. D har sovit i sin säng sedan 22. Inte har jag sovit bättre för det men det är skönt om hon sover till 8 så jag får lite egentid så här på kvisten!

Nu ska jag gå in och kolla massage åt maken på "Njuta"...sen ska jag slå ihjäl en ättrig fluga. Mördare är jag, mohaaa!!!


















En sån här fish spa behandling med Garra rafta fiskar ska jag boka in när jag fött barn. Då får mannen följa med på massage. Kan vara mysigt och sen en god lunch på det. Mamma har semester så barnen kan bli passade av mormor och morfar. Då får man passa på. Hade velat unna mig hotellövernattning med maken ett par nätter denna veckan i samband med vår bröllopsdag men känns osäkert att boka in då jag kanske måste in på BB i all hast.

Nu vaknar liten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar