onsdag 20 juni 2012

Ingen bebis inte heller nån snuttefilt.

Igår var vi så på mormors jobb och hälsade på. Tjejerna blev överlyckliga att se D igen! -Så stor hon har blivit!Tyvärr missade vi Loppans mamma som också jobbar där. Evigheter sen vi sågs. Hoppas kunna träffas när hon har semester.

Igår åkte vi till IKEA/Väla på eftermiddagen. Solen hade strålat hela dagen men mannen ville dit. Han var rastlös. Vi handlade bricka till barnstolen, ljus, nytt överkast, filt till bebisen och servetthållare. Sen avslutade vi med kvällsmat på "Tre spett" på väla innan vi åkte en överfull buss hem och kollade när Sverige slog Frankrike! Gott slut på en bra dag!

Ingen snuttefilt har vi hittat. D somnar ändå men tror hon söker efter den. Har försökt ge henne en annan men hon vill inte ha den.

Min mamma tyckte mitt ansikte var svullet och påstår att förlossningen då är nära. Hela em/kvällen igår gick jag och hoppades. Det är ett enormt tryck neråt och visst har jag förvärkar men jag går bara och väntar på det nu. Fingrarna har svällt, vigselringen satt kvar hela förra förlossningen men nu åker den snart av. Får ha den runt halsen.

Jag läste om en annan höggravd kvinna, som ligger nån vecka efter mig. Hon och hennes mamma hade tagit in på hotell några dagar. Vacker utsikt, bokläsning, spa-behandling, god mat och paus från 3 barn. Jag har ett barn, ett väldigt aktivt sådant. Jag vill inte vara ifrån henne mer än nödvändigt men jag skulle onekligen uppskatta ett par nätter på hotell, roomservice, frukost serverad och avkoppling. Har inte bebis kommit nästa vecka kanske jag kan övertala maken. Min mor har då semester. Men vi får se.

Känns väldigt själviskt. Jag är nog inte tillräckligt självisk för att göra sånt längre!

2 kommentarer:

  1. Klart du ska! Du går ju och bär på er bebis i magen och ska snart föda dessutom. Ett par dagars vila förtjänar du onekligen!! :) / Veronica

    SvaraRadera