onsdag 13 juni 2012

Det finns mycket att skriva om..

men jag ska försöka fatta mig kort. D somnade sent igår. Jag och maken också. D vaknade kl 4 och fick komma in till oss. Då var min sömn så gott som över. Vi gick upp strax innan 7 då maken gick till jobbet. D somnade för 30 minuter sen och jag har ringt ett par samtal och fixat lite. Nu vill jag bara krypa ner bredvid henne och lukta på henne. Ljuvliga barn!

Hon har börjat slänga saker i toaletten. Inget av värde ännu och hon når inte upp till spolknappen men jag får bli bättre på att stänga dörren. Mardrömmen är om telefonen skulle hamna där!! Skulle fotat innan jag plockade upp det men nöden har ingen lag. Det var bindor, engångsnagelfilar och en rulle tandtråd, haha. Inte bra om jag spolat ner det. STOPP I AVLOPPET; NO SHIT; hade det blivit!!

Jag avslutar med bildbonanza från senaste tiden!

Ha en skön onsdag!


D och hennes nästkusin (tror jag man kallar det) E. Kolla så stor hon blivit. Snart 15 månader mitt lilla troll! 



D kollar igenom mammas necessär och hittar sitt diadem. Julklapp från kusinerna. 


Blöja och sandaler. Det ör en fin fin kombo det!


Buketten med liljor jag fick av maken förra lördagen!


D är väldigt nyfiken på vaggan hennes syskon ska sova i. Nånstans i det omedvetna minns hon kanske att hon legat i den själv (betydligt kortare barn då, trots sina 55 cm vid födseln:)), för länge, länge sen.


-Mamma, jag tänker inte stå still när du fotar mig. Du får jobba lite för att lyckas!


- Jag har så mycket energi att du knappt hinner med!


Morfar fångade D i rabatten framför uteplatsen. Hon gillar att känna blöt jord under nakna fötter!




D lyckas alltid hitta en "pall" att sitta på!


Här har vi en variant till!


Nu har alla liljorna slagit ut. Doftar ljuvligt och förgyller vardagsrummet trots nerrullat och mulet utanför fönstret.

Ps. När jag går tillbaka i bloggen ser jag att jag låter bilder återkomma. Hoppas ni står ut med det! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar