måndag 2 juli 2012

Söndan kom och gick och nu är måndan här.

Ingen bebis än. 1 dag till BF. Jag som åt turkisk biber igår, mega stark, (mini fefferoni) för stark mat sägs ju skjutsa igång det. Fick bara en ännu vidrigare halsbränna, så det var ju förgäves!

Mannen köpte blommor till mig på bröllopsdagen. Han ville köpa mig en ring också men det är inte läge att prova nu, då fingrarna är så svullna. Jag är inte mycket för rött guld, smycken i mängder och prål. Jag gillar enkla grejer. Han får visa vilken han tittat på så får vi se om den kan passa. Han köpte ett fint och enkelt halsband med litet guldhjärta förra året. Det passade mig perfekt. Ringen är säkert något liknande då han vet vad jag gillar. Det där med smycken är svårt. Så väldigt personligt vad man gillar!



Igår åkte vi till IKEA, som alla andra i kommunen, verkade det som. Vi köpte en ny golvlampa, då den vi hade liknade lutande tornet i pisa. Kanske blir det en till att ha på andra sidan soffan. Den är enkel och har ett perfekt sken.




Maken hittade en tavla, big size, 140x200 cm med mycket färg.
Får se om vi kan ha den i sovrummet ovanför sängen. Det är snyggt med en färgklick men skönt med lugn när man ligger och ska sova då den hänger bakom ryggen.

Kollade även bilbarnstolar. D behöver en större och bebis får ta över hennes babyskydd. Mannen har en förmåga att vilja kolla alla tester och varianter så han har uppdaterat sig på internet och beställer nog en så vi har tills liten och stor båda ska åka bil. Mannen kollar också bil för fullt och har lagt in en högre växel så körkortet tas i sommar. Han ska göra Risk 1 och  2 under sina 10 pappadagar och nu råpluggar han teori så han kan boka tid för uppskrivning. Gillar hans målmedvetenhet. Han lämnar inget och slumpen och gör aldrig nåt halvdant. Bra förebild för våra barn.

Nu ska jag vila en sväng. Inte sovit många timmar i natt. D ville inte komma till ro och bebis tryckte på till tusen. D somnade i vagnen på uteplatsen nyss. Vi handlade lite glass och var och gungade och efter lunch så lade jag henne där och då sa det pang, så sov hon. Bäst att passa på att ta en lur själv då!

Imorn är det tydligen fullmåne och enligt min mor föds det många barn då. Jag hoppas det stämmer in på mig för imorn är det BF och det hade varit lite extra skoj att föda just den dagen. 

1 kommentar: