tisdag 31 juli 2012

Tröttmössa

Här har det varit extremt lite sömn två nätter i rad. Tack och lov sover mini gärna tidig kväll, så när maken kommer hem tar han ut liten på äventyr så sover vi andra två. Det är som att släcka solen. Jag deckar fullkomligt! Ett par timmar sen har jag energi att amma, leka, byta blöja, laga middag, diska, plocka undan, natta barn och slutligen duscha. I natt önskar jag dock att jag får sova lite mer. Huvet är segt och kroppen är stel.

Om två veckor ska liten skolas in på förskolan. Tror det blir bra. Hon har blivit busigare och testar verkligen mig när hennes pappa är på jobbet. Fast det är ju meningen att hon ska också. Men med dålig sömn känner jag att mitt tålamod tryter oftare.

Mini sover mycket men när hon är vaken vill hon bli buren och ammas, konstant. Blir svårt att räcka till då. Liten behöver också sitt. Hon kan inte precis bre en macka själv eller klä sig. Dessutom är hon sotis och tror det gör att hon drömmer för hon vaknar och är ledsen. Det är nog förändringen som påverkat henne mycket. Att inte längre vara själv utan få ett syskon och behöva dela mamma och pappa och lära sig vänta. Men hon är snäll och har blivit stor så fort. det är mycket; - Vad säger hunden?, -Vad säger rumpan?, -Vad säger katten, lammet mm. :)

Idag ska vi försöka träffa Loppan. Vi har inte setts på evigheter. Igår var bara en skit dag för min del så vi gör ett nytt försök idag. Sen fyller kusin C 6 år, så det blir kalas efter det. Mannen ska köra efter jobbet också. Det börjar närma sig körkort för hans del nu. Inte lätt med två små barn och jobb att hinna fokusera på det också.

Ska försöka fortsätta på förlossningsstoryn denna veckan och även lägga upp mitt kärleksbrev till mini.

Några bilder så länge....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar