lördag 7 juli 2012

Ja men jag sitter väl här och väntar då.

Jag har inte sovit mycket i natt heller men jag vilade 2 timmar vid lunchtid så nu har skallebanken släppt! R rullade ut med D i vagnen så hon får sova lite. Jag har ätit lunch i fred. Utan att lyssna efter vaknande barn eller att koncentrera mig på att se till så D äter. Det har hennes fina pappa löst idag. Skönt med helg!

Ja men vi tar väl och tvättar ikväll då. Vad fan! Roligt lördags nöje! Ska nog banne mig åka och storhandla också. Sånt som är lätt att fixa till när vi kommer från BB.
Jag läste i Vi föräldrar att en del känner mot slutet av sin graviditet, när de passerat BF, att bebisen aldrig kommer komma ut. Jag känner faktiskt så själv och har gjort ett par dar. Jag är 4 dagar över tiden. Med D gick jag 16 dagar över. Då tänkte jag inte så. Men vad visste jag då, inte ett smack om det här i alla fall.

Jag är en rationell människa, trots att jag nu är höggravid och förstår så klart att bebis kommer ut. Men jag förstår verkligen känslan andra beskriver om att det känns som det är kört!

D verkar må något bättre men det växlar lite. Hon har sovit 12 timmar i sträck (utan feber), rekord! Hon drack en hel flaska välling i morse, yippie! Hon har ätit smörgås, vattenmelon och lite yoghurt också, så det bådar gott! Hon har tandsprickning så det saglas mycket och hon vill inte dricka idag direkt.

Nu ska jag skriva en liten shoppinglista till ikväll och diska upp och duscha. Kanske, bara kanske är detta sista dagen vi är tre, Hoppas!




Så här har D somnat de senaste dygnen. Liggandes på min fina amningskudde mitt i vår säng!

(Jo, vi har andra sängkläder men jag älskar dessa så vi tvättar dem ofta. De är så härligt mjuka och nötta!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar