torsdag 26 juli 2012

2 veckor

Igår var G två veckor. Tiden har gått så fort. Jag är så gott som smärtfri och G äter och sover mest. När hon är vaken tittar hon piggt omkring sig, söker ögonkontakt och ler lite snett. Hon tar spjärn med sina taniga ben och lyfter ordentligt på nacken. Lika stark och ståtlig som sin syster!

Vi var på BVC och vägde henne igår. Hon har lagt på sig 240 g på en vecka. Riktigt bra aptit och jag har kraftig mjölk så hon blir mätt och go. Det känns så skönt!

I tisdags trillade hennes navelsträng äntligen av och nu har hennes fötter och händer fjällat av det mesta som var torrt från födseln. Det fick bli ett premiär bad. Tyvärr togs ingen bild. Hon gillade att ligga i baljan tills hennes pappa tvättade huvudet, då gallskrek hon. Hon luktade godare innan vi badade henne. Har tvättat henne med tvättlappar varje dag men hon har luktat så ljuvligt att vi velat behålla den naturliga doften också. Nu har den kommit tillbaka och jag kan burra in min näsa i hennes nacke och sniffa igen!

D fick en mini plaskepool när vi var och handlade senast. Igår badade hon i den på gräsmattan framför uteplatsen. Det gillade hon. Det är nästan bara rumpan som får plats så nästa år får det bli en större. Hoppas vi kan bada henne i havet. Får se på lördag om R kan gå i och doppa henne vid stranden. Hade varit kul att se om hon är en badkruka som sin far eller en fisk som sin mor!

Skulle skriva förlossningsstoryn och har börjat men det tar tid. Håll ut!

Rullade ut med vagnen så båda barnen skulle sova innan lunch. Nu har jag fått i mig pasta och banan, hängt tvätt och nu kan de gärna få vakna hungriga båda två!

Avslutar med några bilder på mina ljuvliga barn.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar