onsdag 4 juli 2012

Barnmorskan och dagen efter BF betyder.........

..........att jag är ganska fed up och att jag är enormt fokuserad på att föda barn och inget annat. Glömde nycklarna i låset till barnvagnsrummet. Som tur är har vi toppen grannar så jag fick tillbaka dem när jag kom hem igen! Tack och lov för schyssta och ärliga människor.

Jag är inte ensam i huset om att vänta barn heller. Grannen har en dotter på 2 år och väntar barn i november igen. Hon önskade lycka till, frågade om syskonvagn och sa att vi kan rulla barnvagn ihop i vinter. Trevligt med nya vänner!

Jag har dessutom blivit vännina med en 50-årig kvinna som också är granne, Hilde. Alltid kul med sociala och goa grannar.

Hur som helst. Det gick bra hos barnmorskan. Jag sa att jag sover dåligt och har svårt att koppla av. Hon sa att jag måste försöka få kvalitativ vila av den vila jag får och äta ordentligt. Framförallt kolhydrater, så jag orkar. Det kan ju bli utdraget även om det är barn 2. Barnets hjärtljud är starka och den ligger rätt. Jag hade lite höjt tryck men inte mer än förra ggn och det är fullt normalt i slutskedet. Det är en bit kvar men livmodertappen är helt mjuk. Hon klämde och tryckte och jag fick sammandragningar direkt men än är det lugnt. Ska dit igen på tisdag om inget hänt.

Jag vill bara föda barn nu. Är så förberedd jag kan bli och längtar till förlossning.

Kom min lilla skrutt. Mamma längtar efter dig!



D har varit hos mormor och morfar och duschat på balkongen. Idag är det varmt och skönt ute. Vi fikade på kladdkaka och kaffe när jag kom tillbaka och på bussen hem somnade D. Nu sover hon i vagnen, 2 timmar senare och hennes pappa sover i soffan. Idag blir det spagetti och köttfärsås. Orkar inte med nåt mer avancerat och är faktiskt riktigt osugen på hämtmat.

Igår var mannen och dottern och köpte en jättefin amningskudde till mig.





D satt sen och mös på den hela kvällen och låg på den i sängen när hon skulle sova. Likadant i morse.
Hon får ha den och gosa med så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar