torsdag 26 juli 2012

Del 1

Vaknade 04:20, onsdagen den 11/7 av att vattnet gick. Jag kunde inte komma till ro kvällen innan. Somnade först kl 02. Tror jag kände att det var på gång. Kvart över fem började värkarna. De var ungefär som förra gången. Starka men jag visste att det skulle tillta. Jag lät R sova då jag visste att detta kunde ta tid.

Kl 06:15 steg R upp efter att alarmet ringt och han ringde sin kollega och sen sin arbetsledare och sa att nu är det dags. Kl 8 ringde han till mamma. Halv tio åkte vi in. D lekte för fullt med morfar när vi gick, så vi sa bara snabbt hej. Jag trodde  inte att det skulle dröja så länge tills vi sågs.

Under resan till BB hade jag två starka värkar på 1 minut och i hissen upp en till. Jag trodde jag skulle föda tidig kväll.

09:45 skrev barnmorskan in oss, gav oss ett rum, kopplade på CTG- maskinen och gav oss vatten och saft. Värkarna tilltog och jag trodde verkligen det var på gång.

2 cm öppen, 3 cm öppen. Det var verkligen en cm i taget och gick i snigelfart. kl 17 var jag öppen 5 cm, då ringdes det efter narkosläkare och en epidral sattes in. Denna gången gick det bättre. Förra ggn hade jag svårt att sitta still och läkaren blev arg på mig. Denna gången var det inga problem. När värkarna kom väntade vi bara igenom dem och sen fortsatte vi. Jag hade ont men med hjälp av lustgas och epidral gick det bra, som förra gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar