tisdag 10 juli 2012

Troll, bananflugor och barnmorska...och lillan

Hej. Det går troll i min dator. Den är segare än gammal kola. Blir tokig på att vänta. Känns som allt jag gör just nu är att vänta, Bitter?, Nä inte nämnvärt;)

Bananflugornas återkomst är redan här. Tog en em. Så jag har kört vinäger/honung/diskmedel metoden för ett sista försök att utplåna dem. Annars ringer jag Anticimex. Fan vad jag är envis!

Barnmorskan har öppen mottagning idag mellan kl 13-15. Jag ringer nu på morgonen för att se om jag får en tid på fm. På rekommendation. VIll inte vänta mer nu. Har haft förvärkar delux och smärtor ner i ryggslut, baksida lår men det är bara lur alltihopa. Igår tvingade jag ut maken och dottern i blåsten och det anade regnet ovan då jag svettades som en galning och behövde mjuka upp mitt stela bäcken. De gillade båda att rulta omkring i det höga gräset vid koloniområdet, så det var ju tur.

D sover fortfarande i sin egen säng och har så gjort sedan 22 igår kväll. Ingen välling har hon druckit heller men hennes aptit på mat börjar komma tillbaka. Aptiten på livet har det aldrig varit nåt fel på!

Vet inte vad vi ska hitta på för nåt idag. Föda barn kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar