måndag 9 juli 2012

Lillan är pigg igen och bananflugorna har nog dansat sin sista dans..

D sov 12 timmar igår, åt bättre än på länge och somnade av sig själv helt utslagen kl 22. I morse vaknade hon vid 5, fick komma in till oss och sov sen till 10 i 10, underbart. Det innebär att fast jag har sovit dåligt, så har jag fått vila. VIlken skillnad det gör. När jag såsade ut i köket i morse upptäckte jag två små fjuttiga bananflugor, som jag klapp direkt, sen har jag inte sett fler. Har jag besegrat dem? Maken skrubbade köket uppifrån och ner igår. Det verkar ha gjort susen. Annars ringer jag in Anticimex.

Idag växlar vädret från sol till grå himmel. Vad betyder det? Skönt vi inte bor i småland eller Ryssland. Stackars översvämmat folk!

Ut ska vi men hur långt vet jag inte. Jag ska baka sirapsbröd. Blir det bra lägger jag upp recept. Maken önskade äppelpaj, så jag får prova mig på det också kanske.

Nu ska jag ägna min tid åt pigg liten tjej.

Imorn blir det banrmorskan om inte bebis hinner ut.

Njut av semestern ni som har. Ni andra får drömma tills det är er tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar