fredag 3 augusti 2012

G tre veckor och värsta urladdningen!

Jag var så pigg och glad på tisdagen. Jag rullade ner med barnen i vagnen och träffade Loppan och vi fikade på stan. Det var jätte mysigt att äntligen träffas och D busade men var snäll och G sov mest.

Kl halv 4 var vi alla ombytta och tog bussen till kolonin där kalas för Kusin C, 6 år firades med glasstårta, hembakade småkakor. Maken kom efter sin körlektion och då hade vi flyttat in och ut igen efter världens oväder!                                                                                                                                      

På onsdagen vaknade jag och det kändes inte alls som nån speciell dag. Maken gick till jobbet och D var på sitt värsta bushumör. Hon klättrade på allt, skrek högt, röjde runt, vägrade lyssna, byta blöja, äta, ja allt! G ville inte ligga i vaggan, vagnen eller sängen. Hon skrek och ville bara vara hos mig! Jag fick gå och ställa mig bakom badrumsdörren och gråta flera ggr. D slängde sig om mina ben och när jag böjde mig för att ta upp henne då hon grät trodde jag att diskbråck nr 2 var på intågande! Det gjorde så ont!!!    

Mina magmuskler är helt paj efter snittet och jag ska inte lyfta tungt. Hur lätt är det??? Dagen var skit! Fick ställa in kalaset m fam och när maken kom hem grät jag högljutt i två timmar. Hela dagen vill jag glömma.                            

Det enda positiva är att g gått upp 190 gram och fixerar blicken bra och tittar vaket. Mina fina barn. Jag ville bara sova. Maken hämtade blommor och presenter hos mina föräldrar och de hick ut och lekte med D. Jag och G somnade och sov i 2 1/2 timme! Sen masade jag mig upp och gjorde kycklingsallad. Räddningen var So i think u Can dance.                                                                        

I två dagar har jag varit trött men jag känner mig lättare sen jag grät ut. Om 1 1/2 timme är det helg och maken är ledig två dagar. Hoppas på sol! Kalas m tårta imorn, fredriksdahl på söndag, så får vi hoppas måndag börjar bra!                                                                                                                

Mys i solen om ni kan.                                                                                                                                    

SUPER härlig resa till turklandet Loppan! 

6 kommentarer:

  1. Hej Linda.
    Jag har följt dig här ett tag och är så glad för eran skull, två fina flickor. Förstår dig precis när dagen är så jobbig och deppet kommer. Har själv två flickor tätt. 1år en månad emellan. Humöret tryter, sömnbristen gör sig påmind och barnen är på sina bästa humör. Vill ge dig hopp. För min del blev dessa dagar färre och jag kan nu, när barnen är 2 och 3 se hur mycket faktiskt är lättare med 2 tätt. Visst bråkar de en del men framför allt har de alltid varandra och jag kan få flera stunder per dag med lite tid för mig själv. Så skönt att du har maken som kan avlasta dig. Hoppas det blir massa bra dagar från och med nu och jag ser fram emot del 2 i föelossningsberättelsen. Kram Jeanette Walldén (Fredriksson)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jeanette, det känns skönt att veta att det lättar. Vi hade planerat att få barn tätt. Jag älskar att vara mamma och trots att D är enormt aktiv och busig så är det just det jag gillar mest hos henne. Klart hon testar mig. Det är ju hennes jobb. Jag får skylla mig själv lite också för jag ber ogärna om hjälp! Kan själv, du vet! Glad att ni har det bra och ser verkligen fram emot att se hur mina töser kommer glädjas åt varandra när de växer upp! Kram till dig och familjen. Hälsa så gott till syrran också.

      Kram Linda

      Radera
    2. Förresten du kanske kan svara på hur mkt det är rimligt att betala för en äkta oäkta väska. Köpte en prada till syster för 100 lira antar att vi blev blåsta va ;). Jag vill köps en väska med men det var en hermes som han ville ha 170lira för ??? Jeanette

      Radera
    3. Det låter dyrt om inte kopiorna är av "äkta"! klass men ni skulle prutat ner det till hälften minst sagt!:(

      Radera
  2. Men Linda ta emot hjälp!! Visst har man satt sig i sitsen osv. Men en utvilad mamma är en bra mamma. Glömde skriva att just nu sitter vi i gümbet på semester bara jag och maken. Barnen är hos mormor och morfar :) gissa om vi kommer vara bra föräldrar när vi kommer hem. Kram Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men du har helt rätt Jeanette. Jag vet ju det! Är bara så förbannat dum ibland.

      Låter som du och maken har fattat i alla fall och det glädjer mig! Njut nu till fullo och må riktigt gott!

      Hurra för kärleken!:)
      Kram

      Radera