onsdag 29 augusti 2012

Ansiktsmålning och förskolegråt...

Både igår när jag lämnade på förskolan och idag så grät D. Jag har en klump i magen hela dagen tills jag ska hämta igen. Jag blev tillsagd på förskolan att inte komma så tidigt. D ska inte börja förrän kl 9 och de är schemalagda efter hur barnen ska börja och sluta så jag kände mig lite som att det var likabra att ta på dumstruten och ställa sig i skamvrån och lipa en stund. Nä då, nu överdrev jag. Men jag kände mig tillsagd, om jag säger så. Igår var jag tidig. Kom kvart i 9. Det såg jag först när jag tog upp telen efter jag kommit ut genom dörren och skulle skicka mess till maken. Idag kom vi redan 8:35. Kan ju förstå vad de menar. De var bara två i personalen. En annan mamma lämnar också tidigt. Henne brukar jag se på väg därifrån när vi kommer. Undra om hon också blivit tillsagd? Hon har nämligen samma tider som jag för sin son. Nu låter det som jag inte kan ta en tillsägelse. Det borde jag väl kunna, eller hur?!

Nåja. Det är jobbigt när liten gråter. Jag vill bara gå in och ta henne i famnen och pussa henne, torka hennes salta tårar och stryka hennes lockiga hår, lilla gumman. Men jag måste vara stark. Hon har ju det bra, det vet jag. Igår var de ute och åkte vagn. De har två kärror ombyggda till vagnar med sittplats för 6 resp. 4 barn. Jätte fina! Det älskade hon och sjöng och pratade hela vägen. De skulle göra detsamma idag. När jag kom för att hämta var hon jätte glad. Hon satt vid ett bord och "läste" bok själv. Som hon sken upp när hon hörde det ringa på dörren och såg genom förnstret att det var jag, mamma:). Vi får se hur det blir när jag hämtar idag.

I lördags var vi på Mc donalds och åt lunch. De hade ansiktsmålning och maken tyckte vi skulle låta D bli målad. Varför kan inte jag bara säga, -JA, det gör vi. Nä, istället tänker jag att hon blir kladdig och det kommer smetas ut på kläderna. Sen tänker jag att hon aldrig kommer vilja sitta stilla. Så jag säger. -Hon får bli lite större först. De är inte sista ggn de har ansiktsmålning.
Fan, vad gnällig jag är! Riktigt tråkmåns till mamma. Skärpning!

Idag ska vi på läkarbesök med G halv 2. 8 veckors kontroll. Jag tycker inte vi gör annat än springer till sjukhuset och bvc. Det är banne mig nåt varje vecka. Nästa ggn är det D som ska på 18 månaders kontroll och efter det är det vägning för G på bvc igen. R tycker att barnen delvis tillhör sjukvården här i Sverige. Med D kände jag också så. Det var ju kontroller stup i ett. Verkar inte mycket bättre med ett frisk barn i spädbarnsålder.

Anyhow. Nu ska mini ammas och bytas på sen ska jag ut i solen på en promenad.

Njuter av sommarens sista dagar för året.

 
D älskar att strosa om kring själv.

 
Liten alias gällivarehänget;)

 
Såna här ljuvliga leenden får vi hela tiden när G
är vaken

 
Igår lyckades maken med något riktigt bra.
Då fick han blommor av mig. Berättar vad sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar