onsdag 8 augusti 2012

Lyckat kalas, jordskalv och ljuvliga ungar!

Kalaset blev jätte mysigt! Alltid lika kul när kusinerna kommer hit och leker med D och nu myser de med G också. Jag gjorde bärtårta m lemoncurd och chokladbollar, dubbelsats, alla åts upp, så det var tur. Det blevinget Fredriksdahl i söndag. Moln, regn , blåst blandat med sol, gjorde att jag tappade lusten. Vi storhandlade istället, skit kul...nja!

Nu har jag precis blivit sprutlakerad med brandgult bajs av G. Hon ligger på amningskudden och ser helnöjd ut. Jag skulle byta en redan full bajsblöja efter jag ammat henne och då passade hon på att bajsa en laddning delux igen så fort jag fläkte upp flikarna. Härligt! D sover gott i vagnen. Vi har varit ute och gått en enorm runda i blåsten och tittade in hos mormor och åt grillad kyckling. Nu verkar mini både övergödd och tarmtömd, så det känns riktigt behagligt att få sitta här och knappa en stund.
Nåja. I måndags vaknade jag, eller rättare sagt, G hade redan väckt mig för att bli ammad så jag blev väl mest lite omskakad av ett skalv. Visste inte var det var tills jag såg på nyheterna att ett skalv uppmäts till över 4 på skalan, skett mellan Danmark och Sverige.I höjd med Halmstad var kulmen.

Trodde först att huset satt sig. Det brukar ju nya hus göra. Fast det sker nog stegvis och inte med ett kraftigt skalv, men ändå:).

I två dagar har D ätit fint själv, hjälpt till vid blöjbte istället för att rulla runt eller springa iväg. Hon har duschat själv och varit så där ljuvligt gullig mot sin syster och velat ge henne nappen och sett orolig ut när hon gnytt och gråtit. Storasyster har blivit stor. Nästa tisdag är det dax för inskolning på förskolan för D. Nu går tiden undan. Lite läskigt men samtidigt jätte skönt, både för henne och mig och för G, som behöver lite egentid med sin mamma, hon också.

G är för övrigt jätte snällt. Hon har orolig mage på kvällarna men kolik är det inte tal om, tack och lov. Hon sover gott på eftermiddagarna och väckermig ett par ggr på natten för att ammas och mysa och sen sover hon mellan 10 och lunch. Hon äter rejält och bajsar därefter. Hon tittar på mig med en lika djup, intensiv blick som sin syster och hon ler, medvetet eller ej. Mitt hjärta är så varmt.

Mina ljuvliga ungar. Jag älskar er till månen och tillbaka.



Ps. Idag köpte jag tre fina minisolrosor till min make. Bara för att han finns och har valt mig och är så underbar hela han. Jag älskar dig R. Mitt allt i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar