lördag 11 augusti 2012

Jag och mini hänger..och allt maken fick var bröstkarameller

Vaknade till strålande sol av D som sovit hela natten i sin säng. Kl 7:30 fick jag "sova" till. (Läs vila till. Mini har råammat och bajsat så blöjan har fått bytas varannan timme i natt.)

Jag och lillan åt frukost, körde en tvätt, hängde den, bytte blöja, tog en snabbdusch. Jag ammade och bytte på mini igen innan vi rullade iväg till Fredriksdahl vid 11 snåret. Jag undrar om det räcker att gå upp kl 7 när D börjar dagis på tisdag. Känns som allt tar såååå lång tid innan jag och tjejerna blir färdiga.

Fredriksdahl,

D sprang över gräset, hälsade på en familj som satt och fikade på en filt. Hon snubblade, reste sig, pillade på en grästuva, luktade på en maskros och sprang sen vidare. Hon hälsade på två damer med rullatorer. Hon brummade och ljöd bil, när en sådan rev förbi inne på området. Hon stirrade ner kossorna och framförallt ungtjuren. Hon gnäggade lätt när vi gick förbi hästarna. (efter att jag härmat hur de låter.) Hon hälsade på svinen, getterna, fåren och sen somnade hon när vi rullat förbi äppelträd efter äppelträd då jag äntligen fått henne att sätta sig i vagnen. Hon hade sprungit åt motsatt håll än dit vi skulle i en timme. Min rygg sviker mig så jag orkar inte bära, lyfta inte heller tjata.

Mini grinade illa när vi gick förbi svinen. Kanske var det stanken;). Jag rullade runt en timme till innan jag rullade förbi fåglarna och hönsen och tänkte de kunde väcka liten. Icke. Det blev ingen fika på cafe´t denna ggn. Jag handlade bröstkarameller åt maken på godisbutiken sen ammade jag mini och bytte blöja på henne i vagnen. Hon kräktes på min fot innan jag lade ner henne i vagnen igen efter hon rapat. Foten fick jag bada av i fontänen innan jag kände mig nöjd och mini somnade om. Nöjd med det faktum att jag klarat flera timmar själv med en bebis på 1 månad och en överaktiv 16 månaders tjej bland elstänsel, kolort, grusvägar, stubbar och annat att snubbla runt på.

Vi rullade iväg och bort mot stattena där jag handlade choklad som jag bjöd en uppvaknad D på i hopp om att hon skulle sitta fint tills vi kom hem och värmde mat från igår. Kyckling tikka masala med ris. Maken mötte oss i dörren. Vi åt!

Jag ammade igen, bytte ännu en blöja och deckade sen i sängen. Jag hörde från sovrummet hur D sopade uteplatsen och grusstigen utanför, duschade och sen rullade R iväg henne i vagnen till fotbollsplanen och vidare ner mot stranden. '

Vi skulle ätit kräftor hos mina föräldrar i kväll men mamma ringde och sa hon är trött så det blir imorn istället. Min far skulle med till Fredriskdahl hade jag trott men han ångrade nog sig för jag hörde aldrig nåt!

Nu uppdaterar jag mig på bloggarna och ska snart duscha och göra varma mackor med champinjonstuvning och en fräsch sallad. Hoppas vi kan äta på uteplatsen.

Läste på Loppans blogg att det är rekordvärme i Turklandet. Jag känner mig gammal när hon skriver att hon pressar på standen insmord i kokosolja allt för att få bästa brännan. Jag har bara lyckats få märken efter rämmarna på sandalerna på mina fötter, annars har jag bara värmeplitor, fast vi knappt haft nån värme att tala om.

Idag hade jag haft tid att fortsätta förlossningsstoryn men det får bli en annan ggn. Om en halvtimme står maken och dottern hungriga i dörren så jag få lägga på några kol.

Njut av helgen och värmen. Äntligen får jag avlastning av maken som överraskade med att ha storstädat. Ljuvliga man!

Morfar och töserna häromdagen

D älskar när morfar läser och berättar

Så här gör jag och mini när vi "hänger"

Mini i ny skrud

Här började vår dag på Fredriksdahl

I den här fontänen simmar numera babykräk, förlåt!

Alla bänkar skulle provsittas. Sisådär ett 20-tal

Sen skulle D ringa pappa

Hästapollarna

Utstirrad ungtjur

Underbart gräs som jag ville lägga mig och sova i


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar