onsdag 22 augusti 2012

Noll sömn och klantarslet är här igen!

I natt har jag sovit typ en blink. G har kaskadspytt senaste tiden och att hon gått upp 300 g vid vägningen på BVC igår (på två veckor) är fan en gåta. Hon har ammat em/kvällar men hon har spytt så mycket att jag trodde hon gått ner. Kära barn.

Jag är inte mig själv. Mitt huvud känns lika stort som maskros lampan i vardagsrummet och helt ihåligt och tomt. Dessutom svettas jag i kapp med Gs spyor och det är inte ljummet i mina armhålor kan jag tala om.

Förklaring på, klantarslet är här igen;

Alldeles nyss slog jag ut ett fylltupptillbräddenmediskalltvattenfrånkylen glas över hela golvet och blev urilsk. Räknade till 10 så G fick sova vidare och bara ryckte till av ljudet! Svor högt @£&#@ så fort jag kom runt hörnet in i sovrummet för att hämta en handduk ala badlakan för att torka upp. Slut på hushållsrullen också, lika bra liksom. Bitter, nja, lite så där lagom!

Nu upptäckte jag att jag satt mig på den redan skadade iphone sladden och maken har tagit den braiga till jobbet, gubbskrutt!! Hur kan man sitta på en sladd utan att känna det liksom, tjockröv!!

Igår köpte jag nya skor till D, två par. Ett par inneskor till förskolan och ett par sneakers. Det blev 1 (½ )stl för stora. snålmorsa. Imorse när vi skulle i väg i skyfallet så kändes hennes gummistövlar också trånga. Tur att hon fick en syster som kan ärva. Med en bror hon fått skämmas över att han hade matchat en skär gris.

Jag skiter i hen och jämställdheten där alla bär rosa och blått huller ombuller.

Nog. Nu lägger jag upp lite bilder och gaskar upp mig. Snart ska jag hämta storan på dagis och lillan verkar ha spytt färdig på en stund. Skål och klunk med vatten!

Hej!

 

 
Min sovande skönhet
 

 
Blommor till maken i hopp om romantik

 
(för)Stora skor

 
Cool dojjorna


Nu sitter jag och surar över att lillebror ska till London fre el lördag. Sen ska han flytta dit bara sådär i mitten av september. När fy vad avis jag blir. Fast glad för honom såklart, jo jag lovar, det blir jag!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar