lördag 17 september 2011

"Public Service"...

är så underskattat! Jag betalar gärna TV-licensen. Jag älskar SVT. Jag kan väl tycka att en del av P(1,2,3,4) radiokanalerna är botten eller snarare en del av programmen men samtidigt är en del sjukt kul och många riktigt kult.

Men tillbaka till SVT. Jag är en älskare av brittisk humor och brittiska kriminalare. Jag älskar "Friday night dinner" (med Tamsin Greig, en av mina favoriter) som går på 1:an nu i kväll (21:45-22:15). Det absolut bästa programmet genom tiderna är "En idiot på resa". Tack Loppan för att du tipsade mig. Jag gillar "Kalla fötter" och "The couplings" också. Inte för att de alla går på SVT och inte för att alla brittiska serier är bra MEN många, väldigt många.

Ibland kan jag längta tillbaka till tiden utan fjär(t)rkontroll och LCD. Tjock-TV i sin rätta bemärkelse. En stor ON/OFF knapp och "myrornas krig" och "tillfälligt avbrott".

Jag är för utveckling, förnyelse. Innovation. Absolut! Jag är bara lite nostalgisk nu men för att gå tillbaka till ämnet, HURRA för "Public Service"...

Mannen och dottern sover sen 8. Den store hade nack och huvudvärk och den lilla hade lekt sig övertrött med kusin C.

Nu tillbaka till programmet. Måste se hur det går med bäddsoffan, Newton affischen och väst-mannens far.

Ps. Jag har ätit himmalavad (termometrad) helstekt rosbiff med övermogen tomat och benne bearnaise och baguette med sesam. Låter urk men smakade så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar