onsdag 28 september 2011

Lyckad namngivning.

Skulle fixat med maten själv men efter övertalning av mamma att underlätta för mig själv så fick jag hjälp av pappa och lillebror att handla goda delikatesser, bröd, vin och tårta. D var på ett strålande humör och showade för hela familjen. Vi åt gott och skålade. Jag i äppelmust. D i vatten och de andra i vin:)
Morfar höll tal. Jag klarade inte ens av att läsa upp kort. Orden fastnade i halsen. Så jag lät bli. Mormor grät. Annars var allt toppen. Enkelt och mysigt.

Loppan var sjuk och kunde inte vara med men Ds morbror, som också numera är hennes fadder, tillsammans med Loppan, fick hålla henne när Morfar gav henne namnet. Jag och R höll varandras händer tajt. Jag hade köpt en första ros till D, som ska pressas och sparas i babyboken.

Jag och R har gjort en tavla till henne, som beskriver vår kärlek till vår fina ängel. Mormor och morfar köpte en fin armbandslänk och min ring från mamma(mormor) får hon ärva och bära den dagen hon har tjocka fingrar nog. Eller vill ta in den. Tills dess bär jag den fortfarande på mitt finger.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar