lördag 10 september 2011

Inget kul...

Jag är....Lite ledsen, väldigt trött, ont i kroppen, lite mindre förkyld, lycklig mamma, tråkig fru. Allmänt, tjock, glåmig och ful. Vill dra nåt gammalt över mig och inte se mig själv i spegeln på minst en vecka. Inte för att jag tittat särskilt noga nyligen Men häromdagen gjorde jag det och gillade inte det jag såg.

Jag borde vara sketa glad för jag har världens absolut bästa man. Han är så förbannat omtänksam och uppmärksam på allt och alla. Jag har haft en enorm tur som hittat honom. Jag är så tacksam att han ville bli min man. Underbara R. Sen har vi en gudadotter som får änglarna att gråta av lycka. Hon är ju bara himla skön och söt och ljuvlig. SÅ vad klagar jag på.

Sen att jag inte lever under förtryck, hot, krig, torka, svält, förnedring, oror, dödsångest. Fan vad lycklig jag borde vara. Det är jag men på ytan är jag ledsen och slokar som en ovattnad tulpan.

Lite kul att se fram emot kan ju vara ett lägenhetsbyte. En 3:a på 98 kvm, balkong, badkar, kakelugn, stuckatur, högt i tak. Ja, tack! Låt det bli av.

Nu ska jag leka med min dotter på filten. Sen ska jag tona mitt urvattnade hår och vänta på att min make slår upp sina vackra glojärn.

Trevlig helg. Sup och svälj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar