tisdag 6 september 2011

Napp eller tumme?

Idag vaknade jag med ännu mer hals-öron-ont! Sov vidare till kvart i 9. Tack för att jag fick det D. Min fina tös.

Hon har fått tillbaka sin aptit ordentligt. Nu äter hon både grönsakspure´och fruktpure´och det går bra med hemgjord eller köpt. Jätte bra!

Idag ska R laga turkisk mat men jag ska se om hon vill ha lite potatis med fisk. Annars tänkte jag att hon ska få börja prova det vi äter. Kött, fisk, kyckling med potatis och så. Finmalet och utan salt och för starka kryddor men jag tror hon är redo för lite "riktigt" mat. Hon ammar fortfarande bra och det känns skönt att jag har mjölk kvar. Jag tänker låta henne göra det så länge hon vill, tills hon är året om det finns.

Gröten har vi lagt på hyllan. Hon vill inte ha den och den ger henne utslag runt munnen. Vi försöker med det längre fram istället.

Jag är lite rädd för välling. Jag vet att den ger en bra mättnadskänsla och tröst när hon är lite större. Det är säkert skönt att ha när hon börjar dagis. Jag är bara rädd att det blir svårt att få henne att sluta med den. Välling är säkert bra som sista mål, när hon blir sjuk och inte vill äta och om hon vaknar på natten MEN jag avvaktar och ser hur jag känner dagen då jag slutar amma.

Jag gav henne napp, medvetet för att jag var rädd att hon annars skulle ta tummen. Den kan hon inte lägga av. Den sitter liksom fast.



 Annars är ju den här tummen väldigt söt;)

Framtiden för utvisa om jag valde rätt. Napp istället för tumme till D. En del hävdar att det bästa är om de inte tar nåt av det. Bättre med bröstet eller flaska för tröst och innan sömn. Vad vet jag. Jag är novis på sånt här men jag känner mitt barn. Hon litar på mig och hon har bara napp när hon ska sova eller är lite grinig. Inte så ofta numer med andra ord. Hon sover ju mindre.

Nu sover hon gott och då passar jag på att ringa ett viktigt samtal.

Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar