torsdag 15 september 2011

Mormor är bäst..och Loppan är snart tillbaka!

Mormor är favoriten näst efter pappa, tycker D. Sen kommer morfar, på snudd lika poppis. Efter besöket hos min mamma somnade D tungt i vagnen. Jag hade lagt dörrnycklarna i en annan ficka och fick lite smått ångest men hittade dem så vi kom hem och undan den värsta blåsten. Det var stora regnmoln på himlen, så jag skippade att rulla förbi jobbet. Nu har de dragit bort och jag tittar mot en ljusblå himmel.

Jag har precis slukat sista skeden med gulaschsoppa och dricker nu mitt kaffe. D sover gott i min säng, trots att det klipps gräs nedanför fönstret, som är öppet. Hon är stentrött.

Jag ska passa på att maila lite och betala en räkning. D ska få lite stroganoff och banan när hon vaknar. Hon borde vara vrålhungrig då hon bara åt lite när hon ammade och sen åt pure´ kl 11.

På lördag kommer fina Loppan hem från ett stekhett Turkiet. Både jag och D längtar efter att få krama henne.

Snart får hennes E komma till henne och de kan äntligen skapa sitt gemensamma liv här i Sverige, på riktigt. Jag vet att det är tufft. Kulturellt och språkligt och allt annat. Det är inte lätt att söka jobb, få ett, börja läsa svenska. Att lära sig hur allt fungerar i vårt samhälle. Att tackla fientlighet och motgångar MEN det kommer dem klara galant. De har ju prova på en del redan när han varit här.

De har varandra och kärleken och den tar en långt även om inte hela vägen.
Det är det livet handlar om att älska i nöd och lust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar