måndag 5 september 2011

Halsont och utebliven rytmik.........

Hade lite ont i halsen redan igår. I morse vaknade jag med hals och öron-ont. Huvudvärk och värk i kroppen. Förkylning?

Vi har därför lekt inne idag. På filten, på mattan, i barnstolen, i soffan, i sängen, på knäet. Vi fick ställa in barnrytmiken idag. Det var bäst att inte riskera att smitta och skönare att vila.



Nu sitter vi i soffan igen. D "läser"( läs river) tidningar och jag tittar på en helt spektakulär solnedgång. Jag vill flytta men inte från denna underbara utsikt. Då måste det slå detta. Magiskt!

I morgon blir det en produktiv dag. Träning, plantering av ljung, på balkongen, promenad, bakning och dammsugning. Jag ska hinna in på jobbet och fylla i en blankett och skicka iväg också. Och fylla i resterande vård-av-barn (tillfällig föräldrarledighet) för slutet av augusti och början av september. Läkaren har förlängt intyget för D t.o.m 3 oktober. Vi ska snart på kontroll igen och än är hon inte friskförklarad!

Mannen är ledig imorn kväll. Ingen skola. inget plugg. Efter jobb kommer han direkt hem. Han ska baka bröd och laga turkisk mat. Sen ska vi ringa hans bror och önska lycka till i arme´n. På onsdag åker han in. först är det introduktion en dryg månad. Sedan en kort hemvisit innan han blir utplacerad. Ingen vet var?! Vi håller tummarna att han slipper hamna i öst.

Nu ska jag värma på korvgrytan jag lagade innan. Gubben står snart hungrig i dörren och dottern
har rivit vad som rivas ska.

Nu säger hon godnatt till världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar