lördag 13 augusti 2011

Söndag, blodig söndag....

Fast här är det allt annat än blodigt....

Jag och min favorittjej sitter i soffan och väntar på Nyhetsmorgon på TV 4.


Vi har varit vakna en halvtimme. Ammat, bytt blöja och sitter nu jämte varandra och myser. Jag gillar Alexandra Pascalidou. Programledaren med lite edge, tycker jag! Hon är inte så lagom och svensk utan väldigt mycket mer nyanserad och färgglad.
Bild lånad av Alexandra Pascalidous blogg

Igår köpte vi ett nytt märke blöjor, Huggies. 30 kr billigare än Libero och Pampers ungefär. De verkar funka bra. Även under natten och morgonen håller de torrt. Så det kanske är detta vi ska fortsätta med.

Igår fick sockorplommonet sin första majskrok. Kan ha varit det som gjorde magen hennes hård???
Hon gillade att sutta på den i alla fall. Själv tycker jag den är ofantlig smaklös Men det är ju inte jag som ska äta dem. Jag tycker att de verkar bättre än smörgåsrån, då de helt saknar salt. Fast jag fick rekommenderat att köpa Ekologiska smörgåsrån. De innehåller inga transfetter eller annat onödigt.

Nu är frågan...? Ska jag äta frukost nu eller vänta och se om lillan somnar om och äta när maken vaknar vid 10??. Då kanske jag får en timmes sömn till...Sömn är bra. Väldigt bra, då jag väl kan sova.

På tal om TV igen...Jag har läst olika artiklar om forskning om TV för små barn. Åsikterna går isär. En del säger att det stimulerar barnen med lagom TV-tittande om dagen. Det får igång deras tankeverksamhet. Andra säger nej till TV innan 2 års-ålder. Jag ska erkänna att vissa dagar står TV:n på helt i onödan efter att morgonnyheterna är slut. Då borde jag stänga av. Även om vi inte tittar aktivt utan leker, äter och gör annat så måste det vara bättre att ha musik på som bakgrundsljud eller sällskap??!!

Hursomhelst börjar även denna dag med nyheter. Dumt att ändra en fungerande trend, eller?

Nu ska jag återgå till morgonmys med min dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar