måndag 15 augusti 2011

Min dotter...

hittar alltid nåt bus när vi ska amma...Idag fick hon syn på den rosa rosetten på mitt nattlinne...och bröstet var inte det minsta intressant....Jag fick byta bröst för att väcka intresset för mat till liv igen....

Nu ska hon sova. Det syns på hela hennes lilla kropp men i hennes huvud kretsar nånting annat. Förmodligen är hon rädd att missa nåt om hon sluter sina ögon och låter John Blund komma.Hon sparkar frenetiskt med benen, sliter ut nappen och tittar på den som skräp, nåt hon tänker rata och börjar låta så mycket hon kan utan att ens öppna munnen.

En dag ska jag filma just det och lägga upp ett klipp här. Det måste ses för att förstås....

Nu lade hon snuttefilten över ansiktet. Som ett försök att övertyga sig själv om att hon faktiskt är mycket trött. Men hon låter fortfarande som en tannalös som de har limmat igen läpparna på. Nappen är tillbaka i munnen i alla fall och snart kommer lugnet och ron över hennes kropp.

Jag vet att tröttheten vinner. Det gör den alltid!
Min dotter, alias "blöjfisen"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar