onsdag 31 augusti 2011

Grattis Loppan!

Min bästa väninna Loppans kille har fått uppehållstillstånd! Som de har väntat och längtat och oroats och våndats. Det har varit strul från början till slut, i deras långa dryga ärende MEN när Loppan äntligen fick tag i rätt person på Migrationsverket så gick det äntligen lite lättare. Ärendet hade skickats vidare till Örebro från överbelastade Malmö och på mindre än en vecka fick de mail om att beslut hade tagits i fredags.

Jag vet precis hur det är att vänta på den man älskar. Jag ska berätta om min och min mans resa någon dag. ( Jag skrivit om det på min andra blogg. lindiloo.wordpress.com).

Och Loppan och hennes E, de har väntat många, långa gånger. Militärtjänst och jobb har kommit emellan. De har levt ihop under två omgångar här i Sverige, då hennes kille varit här på turistvisum som nu senast förlängdes. Så de har provat på att leva ihop och vill inget hellre, så när de ansökte om UT, var de ivriga att få börja göra just det. Leva ihop! Nu kan de snart göra det!

Ett Id kort, ska göras i Sverige och skickas ner till Turkiet. Det är något nytt inom EU och krävs för att han ska kunna resa in i landet. Det räcker inte längre med UT-stämpeln i passet, som det gjorde när min man kom hit, 2 december, förra året.

Loppan åker ner till sin man i Turkiet nu på lördag och stannar i 2 veckor. Tyvärr verkar det som att det slarvats bort handlingar på svenska ambassaden i Istanbul??!! Det gör att det kommer dröja ytterligare för honom att komma hit:(. Annars kunde de åkt hem hit tillsammans. Jag hoppas att det löser sig snabbt och att han får komma strax efter. Maximal otur!!!

Stort grattis Loppan. Äntligen får du och din älskling återförenas och börja leva ihop, på riktigt!

Hurra för kärleken!

I love you!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar