lördag 29 december 2012

Trist mellandag och blåsmun.

Vädret är ju inget vidare att vakna till. Jag ville bara ligga kvar i sängen! Sov knappt en blund i natt! D har vaknat och skrikigt MAMMA!!!, 4 ggr. Hon fick ligga hos oss från kl 2. Sen sparkade hon mig i ryggen mest hela tiden, som de flesta nätter. G har nog en tand på gång för hon var ilsk och ville inte sova ( anar den när hon ammar). Tillslut fick R ta in henne i soffan. I hans famn somnade hon tillslut. Han somnade med D och sov sen mellan 20:30 och 1. Mer än jag får ihop en hel natt annars. Jag kom inte till ro förrän strax innan 2. Sen kom D in, som sagt!

Jag som ville vi skulle till Tropikariet idag men jag orkade inte!! Fick ihop fattiga riddare till "flunch" ( min version av brunch). D dricker ju välling på morgonen i alla fall. Så hon är sällan hungrig på frukost innan 11. Sen somnade D nu på eftermiddag och maken hängde tvätt och skurade vardagsrumsmattan. Jag fick sova en dryg timme ( Tack ska du ha finaste!!). Tills min mor ringde om nyår. Vi hade tänkt vara här och göra repris på förra årets mat. Hummer och oxfile'. Fast istället för helstekt file' blir det nog Beef Wellington m rödvinssås.

Vi fikade på mina kanelbullar och sen rullade R iväg med barnen för att köpa lördagsgodis till D. Det krävs en regel så godisintaget inte spårar ur, som nu till jul. Jag måste själv skärpa mig! I går kväll var jag så sötsugen. Inga knäck hade vi kvar heller och jag blev arg på mig själv att jag blivit så beroende! Måste bryta det mönstret!

Jag har ont i halsen fortfarande och har fått blåsor i munnen. Förkylning antagligen, inget konstigt! Men det gör ont att ha blåsor! Den jag hade på läppen har försvunnit äntligen. Är så motbjudande. Tur jag knappt hinner titta mig i spegeln så jag slapp se den så mycket!

Igår kväll såg jag " Min vecka med Marilyn" på ipaden. Riktigt bra! R somnade ju med D och G slumrade i sittern. Ikväll vill jag se " Warhorse". Maken har sett den och gav gott betyg. Nu är det upp till honom om jag får igenom det. Han spelar nåt racingspel när han får tid och datorn är för seg att vilja öppna av nån av oss sen "padden". Kanske håller barnen oss upptagna, som så ofta. Då blir det inget problem ändå;).

Nu ska jag göra bechamelsås. När maken kommer ska det göras lasagne.

Trevlig lördag folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar