fredag 14 december 2012

PMS X 100!

Jag blir så trött! Har sovit dåligt i natt också. D kom in kl 4 och sen har hon legat uppkrupen hos mig som om hon kände sig ortygg. Jättemysigt men inte lätt att sova då. G vaknade och ville amma en ggn bara så ena bröstet spände så att jag fick väcka henne halv 6 och då åt hon. Slumrade om efter maken gått till jobb mellan halv 7 och halv 8. Tack för det i alla fall. D har bajsat 3 ggr i morse. Tandbajs, jätte mysigt! Hon vaknade utan var i ögonen så förskolan måste ha överdrivit sin bedömning igår men men. Hon klagar på ont i munnen så undrar om hon inte menat det igår när hon vaknade där?? Hon vägrar borsta tänderna. Kastar iväg tandborsten och säger ajaj. Det har pågått nästan varje dag i 3 månader nu. Så kindtänderna är nog vidriga när de spricker igenom. Tredje ggn hon bajsat vääääägrade hon byta. Då var hon trött efter lunchen dessutom. Fick torka potatismos som hon kastat på hela golvet. Ni vet hur det är med det. Stärkelsen gör det sååå svårt att få upp! Jag ville bara sätta mig ner och gråta men det är bara att bita ihop. Av med blöjan, torka, bestämt! På med kläder, overall. Då vägrade hon sitta hos mig. Skulle ta på den själv. Räkna till 10. På med stövlar, halskrage, mössa, vantar ner i vagnen. På med mössa, jacka och varma tossor på G sen ner i åkpåsen i vagnen. Så, nu kör vi UUUUT, skrek jag inombords. Ofta inombords-ilska! Väldigt ofta!!!

På måndag kör vi till KPH för att hämta Rs pass på ambassaden där. Äntligen färdigt! Helt ok att det kommer in på tisdag. Pratat med dem idag. Mysigt att köra iväg. Äta på ett mysigt ställe på väg tillbaka. Bockar vi av det på listan.

Imorn ska vi handla julklappar (och alla andra antagligen) till kusiner, morföräldrar och morbror och svägerska. En och annan till barnen sen får det vara bra. Har fått beställt ett par på nätet idag i alla fall, så ett par mindre tills imorn. Trött på julstressen redan! Skulle vilja åka till Thailand istället, som vissa gör. Hade passat mig bra!

En gubbe cyklade nästan på mig fast jag stannat med barnvagnen för att släppa förbi honom på den smala passagen här ute. Inte lätt att cykla i snö, det förstår jag. Får ploga själv med vagnen på vissa ställen men det är helt ok att sakta ner, titta upp och bocka som tack i alla fall. Men tydligen var det svårt. En äldre dam(läs käring) körde över framhjulen på vagnen med sin dramaten på Hemköp. Hon tyckte hon hade företräde och det kan hon väl få men hon kan gärna sakta ner. Hörde hon grymtade till en anställd att hon precis blivit påkörd av en dubbelvagn. Ja, det är det här med uppfattningen som inte alltid stämmer överens hos oss alla!

Nu ska jag ta min pms och lägga mitt huvud på kudden tills barnen vaknar. Sen är det full fart igen!

Ha en mysig fredag och 3:e advent på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar