fredag 28 december 2012

D alias klättermus....

Mitt underbara sockerplommon har julledigt från förskolan och klättrar på väggarna här hemma. Hon är en riktig klättermus! Imorn går vi till Tropikariet och kollar alla reptiler och fiskar mm. På söndag får vi kolla om kusinerna vill ses igen. Hon älskar att leka med dem. Jag förstår att det inte är så kul att vara hemma för henne. Vi har varit på lekplatsen och sen gick jag en lång runda så båda töserna somnade i vagnen men det räcker nog inte. Hon har fått en spis med tillbehör i julklapp som är poppis. G har fått ögoninflammation från D. D hade fått tillbaka det igen förra helgen. Det verkar gå runt! G har fått en hoppgunga som hon verkligen gillar. Det tog en stund innan hon fattade grejen men sen hoppade hon för fullt! Hon behövde nåt annat än lekfilten och sittern.

Jag har ont i halsen och blåsor i munnen men ändå har julen gått smidigt. Skulle firat afton hos bror men hans fru blev magsjuk så vi fick vara hos ma och pa. Min bror fyllde 40 på juldagen och vi hade tänkt överraska med fest men hans fru hade luskat och han verkade inte vilja fira alls. Så det skjuter vi på. När han önskar bjuder vi på middag på "skotterup spiseri och enotek" i Snekkersten i Danmark. Vårt nya favvoställe. Då får jag pumpa ut bröstmjölken till G för jag vill också dricka vin från deras enorma sortiment. Alla sorter ges på glas.

Annandagen firade vi bror med mammas fisk m senap, sås och potatis, som vanligtvis bjuds på juldagen när bror fyller. I år var det skönt med en dags paus mitt i helgen!

Nu ska jag byta bajsblöja. Vilket härligt fredagsnöje!

Ha en skön vilohelg nu innan nästa firande!

Gott slut!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar