tisdag 11 december 2012

G, 5 månader.

Lilla trollet att hon blivit så stor så snabbt. Idag är G 5 månader. Jag tyckte nyss att hon var 3 månader. Hon äter gröt och ammar för glatta livet. Måste vara inne i en tillväxtperiod för hon äter som en häst. Fast hon kräker ju upp överskottet. Det gjorde aldrig D. Hon åt och åt men allt stannade kvar!:).

Ds ögon är lite röda idag men varar inte och hon var pigg och ville gå till förskolan. Jag läste att om det inte varar och barnet inte är trött så kan man gå till förskolan som vanligt. Så det gjorde vi. Hon har hosta och snorar men det sa jag också till fröknarna och då svarade dem att det gör vi alla här nu, så det var ju skönt! Vi vill ju inte hon missar lucia på torsdag. De ska öva julsångerna nu i två dagar så det vill hon ju vara med på. Håller mig i närheten om dem ringer.

Jag vill ju såklart inte hon smittar med ögoninflammationen men någon där har smittat henne så ska dem ha det så får dem det nog oavsett. Jag skulle aldrig låta henne gå om hon var trött och inte orkade eller om det varade och rann från ögat. Jag är ju inte dum. Jag vet att det smittar. Vi väntade länge innan vi gick tillbaka efter kräksjukan så jag är medveten om att det är mitt ansvar att hålla mitt barn hemma när hon är sjuk och kan smitta. Bäst att klargöra så ingen tar illa upp!


Nu måste jag läsa på om förstoppning. G har inte bajsat på 1½ dygn. Hon kissar mycket och kräker som sagt men jag ska till BVC imorn på månadskontroll. Jag tänkte fråga sköterskan om det då. Visst gick det dygn innan D basjade ibland?

Min man är lite nojjig när det gäller bajs. Han säger att det är farligt när bebisar inte bajsar och det är det kanske men hon visar inga tecken på att vara förstoppad. Jag läser på ändå mest för säkerhets skull. Har inte lust att ringa ner BVC. Vet att sköterskan har fullt upp!



Mammas pussgurka


G fortfarande i pyjamas


Extremt kallt men D älskar det!


G låg nerbäddad i säkert förvar


Här ser ni en frusen man. 
Han ångrar nog att han rakat av skägget:)


Knastrig snö under skorna, låter ljuvligt!



Skön badstil!


Dags för vila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar