söndag 23 december 2012

4:e advent! och mannen är ute och plogar snö...

Klockan är 18:30, makens tele ringer gång på gång och tillslut svarar jag. I andra änden hör jag Rs kollega,
-kan han komma in och köra en runda? - Han ringer upp när han kommer från tvättstugan. Sen var kvällen så gott som kaos. Han hann äta och klä sig varmt innan han drog ut i snöyran. Han var mitt i städningen av vardagsrumsgolvet och tvätten och jag var mitt i jansson och barnbus. Vi har haft en skön dag tillsammans. Igår också, så det gör väl inget men allt blev lite rörigt bara så här dan före dan och allt!

Nu är klockan 21. För 5 minuter sen krockade min armbåge med en spetsig krok i städskåpet. Rätt på nerven!! Aj, aj! Dax att skruva ner tempot. Så är det ibland. När gubben gått gav jag G gröt, bytte blöja och krängde på henne pyjamas medans hon ålade runt i soffan. D fick en ordentlig tvätt efter middan och ny blöja och pyjamas på. Ner i åkpåsar i vagnen med båda och sen rullade vi över till tvättstugan. Hängde tvätt och sen tillbaka till avdukning och disk efter middan. Nu ska jag bädda rent i sovrummet, borsta en vägrande Ds tänder och sen sjunga godnatt visor. Hoppas G ställer upp på det och fortsätter gnola glatt i sitter en timme till. Sen blir det knäck och lite ost från gårdagen med maken.

I fredags fick R PUT= Permanent uppehållstillstånd. Det tog bara två dagar att få besked. Måste vara rekord. Hallelulja! Känns fantastiskt och som en väldig frihet för honom. Nu kan han åka hem och hälsa på familjen och komma tillbaka hem hit när han vill. Jätte skönt! En tur till Malmö väntar efter helgerna. Ett Uppehållskort (legitimation) ska göras. Fingeravtryck och fotografering. Sen bokar vi en resa i februari.

Jag funderar på helgjobb  f.r.o.m mars. Sen drar Rs säsong igång ordentligt i april. Lika bra att komma iväg innan allt det. I oktober åker vi tillbaka igen. Då ska Rs syster gifta sig och det vill vi inte missa.

Nu ska jag ägna min dotter lite uppmärksamhet innan hon kniper sönder mitt lår för att få uppmärksamhet.
Ha en mysig 4:e advent och uppesittarkväll! Imorn vaknar jag nog lika förväntasfull som barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar