onsdag 5 september 2012

Uppdatering och Min man är bäst!

Igår var det jobbigt att lämna D på förskolan. Hon var ledsen. Helgen är lång. Fredag-måndag är ju några dagar. Kl elva träffade jag och G Loppan i stan. Äntligen hade vi tid att prata om allt som hänt senaste tiden, i våra liv. Förra ggn var D med och det är svårt att få pratat då. She steals the show, liksom:). Det var jätte mysigt att träffa Loppan igen. Hon är en riktigt vän. Vill klargöra att hon inte ingår i de som jag känner sviktigt mig. Jag menar barndomsvänner som jag känt nästan hela livet. Vi som delat allt genom åren.


Loppan du vet att jag älskar och uppskattar dig som fan!



Jag stötte på en kompis från förr. Vi har inte setts på minst 2 år. Hennes son är 4 år nu och jag har inte träffat honom sen han var drygt ett. Trist!. Vi pratade också om gamla vänner. Hon har fortfarande kontakt med dem så jag antar att jag gjort nåt fel eftersom jag inte längre prioriteras. Vi satt bara 100 m ifrån varandra men de kunde inte ens komma ner och hälsa och se min sotter. En av dem har inte ens träffat D. De verkar inte bry sig. Ändå skickade jag ett sms igår kväll. För att sträcka ut en sista hand. Fick ingen respons, så nu är det nerlagt för gott! Jag är inte särskilt långsint men enough is enough!!


I morse träffade jag grannen men glömde fråga chans;). Hon är gravid och förbannad ständigt och jämt, säger hon. Påminner om mig själv. Pms dagen lång:):

När jag hämtade D igår hade hon varit på strålande humör så fort jag gick igår. Hon hade sjungit, dansat, showat och ätit två portioner. Så glad jag blir. Idag ville hon stanna i min famn. Hon gnydde lite men gick till Margareta. Sen vinkade vi och slängde pussar genom dörrfönstret.Då log hon bakom nappen. De har börjat med tema. Lilla gruppen som D tillhör har språk som tema. Det är jätte kul. De kör ramsor, ordlekar och sjunger mycket. Hon pratar massor så det har säkert skjutsat igång det ännu mer.

Mannen har klarat sitt teoriprov. Så nu återstår bara körprovet. Det dröjer veckor så han hinner köra lite mer men han vill helst köra upp nu. Jag är så stolt över honom. Han har inte haft mycket tid åt att läsa teori eller köra men han klarar det galant. Ni som skrivit upp vet att det inte är lätt. Dessutom har det blivit ännu svårare senaste åren så jag är mäkta stolt över honom.

Idag kommer min kusin och hälsar på oss. Det ska bli jätte mysigt. Vi behöver också snacka så det passar bra att D är på förskolan. Fast jag saknar henne redan som bara den:).

Avslutar med några bilder...

 
 
D dricker sin yoghurt som jag dricker
mitt kaffe

 
En badboll som gravidmage funkar bra

 
Undrar hur många hon väntar?;)
 
 
Nu vaknar mini så nu ska vi amma och mysa:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar