onsdag 12 september 2012

9/11 och BVC

Glömde uppmärksamma årsdagen för terrordåden i USA 2001 igår. Gör det idag istället!

Skänker alla offer och anhöriga en tanke och värme.

Jag har precis varit på BVC, på mammasamtal och kontroll med G. Hon har blivit en riktig tungviktare. 9 veckor gammal, 61 cm lång och 5840g. Hon gillar mammas mat och jag har gott om det, tack och lov.
Det var skönt att få prata om sig själv en stund. Sköterskan vi har är toppen! Känns jätte bra! Vissa dagar registrerar jag inte min egen spegelbild ens. Så jag har ingen aning om jag har tandkräm runt munnen när vi rullar bort till förskolan. MEN det bjuder jag på i så fall:). Prioriterar inte mig själv alls, känner jag!
Imorn ska jag på efterkontroll hos barnmorskan. Hoppas allt ser bra ut. 





Nästa vecka har jag bara onsdag bokat så då ska jag till aktiverum och kolla träning, så jag kan börja köra, förbränning och core. Magmusklerna är knappt närvarande och ryggen tar mycket stryk men det ska vi råda bot på. Maken började på ""Stand up fighting", på Fenix gym förra veckan. Han är redan piggare så jag har blivit så peppad att börja också.



D gick från min famn direkt till Margaretas, förskolläraren, idag. Det är inskolningar denna veckan också, så redan nu på morgonen var det utelek på gården. Det gillar D skarpt!

Mini sover i vagnen så jag unnar mig nog en blund själv också. Rekommendationen från BVC var att vila istället för att städa när G sover. För övrigt har jag fått dille på Sudoko. Har laddat ner en app på telen och spelar innan jag somnar på kvällen. Känns som att hjärnan behöver jobba lite också. Den har varit full av bajs i 1 ½ år så nu får jag locka tillbaka cellerna igen, känner jag! Snart är kropp och knopp i trim, tror jag:)

När D ska hämtas kl 2 blir det en promenad och tur till lekplatsen. Rutchikanan kallar!



(Hjärnceller)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar