torsdag 20 september 2012

Dålig uppdatering.

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera. Jag skulle skrivit storyn om hur jag träffade R. Den kommer men tar lite tid att plita ner så jag måste prioritera om lite. Sorry!

Dessutom har jag tagit del av min jornaltext från förlossningen när jag var hos barnmosrkan förra veckan. Jag kanske ska skriva av mig lite om den när jag läst igenom hela igen. Hon tipsade mig om att bearbeta det jag varit med om. Jag får inte börja träna magen än. Hon vill att jag väntar tills jag träffat läkaren som sydde ihop livmodern först. Vi ska dit i slutet av oktober, så jag ska köra mina promenader tills dess. Hon tyckte inte jag skulle hoppa heller så springa är ju dumt då. Får köra ryggövningar hemma och hoppas läkaren ger klartecken så jag kan börja när jag varit där.

För övrigt har maken och jag gett varandra "en kväll i veckan". Min är onsdag. Då får jag bestämma vad jag vill göra med kvällen. Igår fick jag nack och ben-massage. Det var ljuvligt! På fredag är det makens dag. Undrar vad han väljer att göra då;). Nästa onsdag ska jag gå ut och cykla en lång runda. Som jag saknar det!



På tal om nåt helt annat så påminner D mig väldigt mycket om mig själv när jag var liten. Inte så konstigt kanske. Jag sjöng också hela dagarna. Jag hade en favorit melodi som jag ändrade texten till hela tiden. Då var jag klart äldre. 5-6 år sådär. Annars har vi många inspelningar med min hesa krupp-röst från 3- års ålder, då jag själv tryckte på rec knappen på bandspelaren och spelade in:).

Nu kom jag osökt att tänka på Hedvig och Ugglan Helge. Det var mitt favoritprogram och jag sjöng alltid. "Kom och skriv mig det på näsan" Med skorrande R. Roliga minnen:).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar