fredag 28 oktober 2011

Samtal med ett proffs på att lyssna och ljuvliga dotter...

Diskar. När kranen skruvas åt hör jag ett gny från sovrummet. I sängen har D rullat runt och mornat sig. Hon ler brett med hela icke existerande tandraden och hon påminner om en tannalös farbror. Hon är ljuvlig redan när dagen gryr. Jag tar upp henne i famnen.
-Godmorron mammas troll. Jag sätter näsborrarna mot hennes hår, drar in, mmm, babydoft. Ingenting slår den doften.

Klockan är snart 9 och liten ska få gröt.Jag ska sortera rentvätten från igår, städa av och sen ska jag och min vapendragare D, gå och ha samtal med ett proffs på att lyssna. Skönt att prata och prata med någon som inte har tankarna och blicken enbart på D, trots att hon såklart gärna få ta över. Det är jag som är i fokus i em. I en hel timme. Lyxigt! Nog för att jag pratar annars men ingen lyssnar. För att nå fram får jag använda sms, mail eller telefonen. Är D med så får hon uppmärksamheten, som sig bör.

Mitt sockerplommon är 7 månader och 5 dagar och hon tog mig precis i örat och gapade efter min näsa. Lilla trollunge.

Nä, hörni. Nu ska jag ringa maken och mata lillan.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar