måndag 10 oktober 2011

Monday blues...och kaffespill!

Idag är inge bra dag varken för dottern eller mig. Tror kanske att hon har tandsprickning på gång. Jag har trott det en lägre tid men nu verkar det verkligen vara på g. D har sovit 10 timmar men nu sover hon igen efter att ha varit vaken 1½ timme. Jag vaknade kl 5. Somnade igen klockan 7 och sov till nio. Det är svinkallt i lägenheten. Ingen värme har satts på elementen och jag som aldrig fryser annars, fryser nu.

Jag tappade kaffeburken idag. Den var fullproppad med kaffe med den bara gled ur handen på mig. Fram med dammsugaren och fram med ett nytt kaffe paket. Ingen ide´att gråta över spillt kaffe, ELLER?

Vill bara ligga under täcket hela dagen. Hosta är bättre, förkylningen har släppt ganska mycket men kroppen är som en urvriden trasa. Själen också.

 I lördags hade jag och maken en middagsdate. Den första sedan september 2010. Det var på tiden! Det ska vi göra oftare. Vi har inte alls satsat på varandra. Det måste vi göra. Det vill vi göra. Idag när jag vaknar är all energi jag fick i lördags borta???!!!

Jag tror vi behöver tid. Inte bara en vardag som rullar på med skola, jobb, matlagning, blöjbyte, utan en givande vardag. Det får bli så. Vi får göra vardagen och de enkla små stunderna lite mer romantiska och int ebara på rutin.

Barnrytmik eller inte idag??? Jag vet inte?

Nu ska jag diska och ta en dusch, sen får vi se när D vaknar.
Imorn är det 6 månaders kontroll med läkarunderökning på BVC. Är lite orolig för det. Som alltid när det är någon slags kontroll.

Kan det vara det som spökar??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar