lördag 22 oktober 2011

Lördag morgon har guld i mund...

Och så gryr ännu en dag.
Lördag!

Maken ligger och snarkar i sängen än. Jag och lillan har varit uppe sen 9. Ingen av oss har sovit särskilt mycket. D sov mellan 21-05:30 sen har hon väckt mig en gång i timmen. Jag somnade kl 3. Grannen sjöng och spelade för hela kvarteret.

Mannen kom hem halv 3. Fast jag förlät honom snabbt, då han hade en jordgubbsshake med till mig:).

Klockan halv 5 vaknade jag av mannens tunga snarkningar från soffan. Jag fick tvinga in honom i sängen. Han såg ut att bryta av sig nacken som han låg. Man skulle kunna säga att jag har sovit 1 1/2. Lite lagom så där.

Idag är det gråmulet och en dag på stan känns inte så inbjudande. Annars hade jag tänkt att vi skulle ner och köpa lite ljus, kolla overall till D och ta en fika. Nu lutar det mer åt Väla. Jag gillar inte Väla. Lite mer nu sedan de byggt ut men jag är mer rännstensunge än köpcentrumsbrud.

Efter 3 koppar kaffe och en halv baguette med kalkonsalami och sallad, så ska jag nu försöka övertala en grötgödd dotter att sova förmiddag.

Lycka till önskar jag mig själv.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar