söndag 2 oktober 2011

Host här, host där, host everywäre!

Här är vi sjuka. Alla tre mer eller mindre. Minst jag,  (Bara hosta och rossel i halsen).

 mest maken. 





Minst gnäll kommer från dottern.






Hon andas som "Darth Vader" och hostar till så det gör ont i mitt bröst men hon vaknade med ett leende precis och har sovit gott hela natten.

Nu diggar hon till Jill Johnson på Tv 4 nyhetsmorgon.

Jag tvättar. Maken tyckte att 6-11 var en bra tvättid en söndag? Vad är upp med det?

Han hade fest med jobbet i fredags. Var uppe tidigt i lördags men somnade klockan 17 och sov till 21. Sen var han uppe och hostade, nös, snörvlade och tittade besvärat på mig. Han nattade D, så jag förlät honom och bjöd på varma mackor med hemmaglagad champinjonstuvning. Det gick ner!

Han hade slutat röka, IGEN! Personalfesten kom och han köpte cig. Nya Marlboro med nån twistfunktion.??
Sen var han liksom hooked igen, ganska väntat liksom...

Jaja, Han har kämpat med tuggtobak, Oliwer Twist i 3 veckor. Bara tagit nån enstaka cig, säger han!
Nu är det nog röka som gäller. Trots hosta och snörvel. Jag säger att han måste bestämma sig MEN jag har också sett hur svårt det är att sluta, som inbiten rökare. Jag har aldrig varit det. Har mat och andra godsaker som last. Kaffe också! (Fast det drack jag inte alls under graviditeten, pecka äckligt smakade det från första månaden)...Min mamma var en fruktansvärt inbiten rökare. Jag tror hon slutade för 12 år sen. Men hon har tuggat just tobak sedan dess OCH tuggummi. Hela tiden!

Nu täcker en tjock dimma Helsingborg och dottern ålar runt på golvet och av filten. Jag ska ner i "stugan" igen. Mannen snarkar än.

Sunday, Bloody Sunday folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar