måndag 1 juli 2013

Nattsudd

Somnade när jag nattade barnen. Det är sällan det händer. Fast med tanke på hur trött jag alltid är, borde jag göra det ofta. Det är alla dessa måsten! Jag kan inte komma till ro när jag tänker för mycket på," jag ska bara" grejor.

Hur som helst så väckte maken mig när han inte kunde hitta sina jobbnycklar! Jag har storstädat allt utom badrummet idag (det gjorde maken kl 21, när jag, som sagt somnat med barnen) och jag visste att jag inte sett dem. Efter att ha vänt uppochner på hela hallen, garderoben och halva vardagsrummet, hittade han dem mellan trumman och dörren i tvättmaskinen!! 

Då var jag klarvaken efter att ha hjälpt till. Men jag fick borstat tänderna och sett reprisen på "Hannibal", så nåt gott kom ur det! Nu ligger maken och snarkar bredvid. Barnen sover gott! Jag ber att G inte håller oss vakna i natt. Hennes andra framtand upptill har äntligen spruckit igenom, så jag hoppas vi slipper skrik några nätter nu. Efter nästa 3 veckors vakennätter i sträck är sömn att önska!

Jag ligger och tänker på vad jag måste göra imorn. Efter jag gjort det, på fm, hade jag tänkt åka m barnen till Hembygdsparken i Ängelholm. Men som alltid med barn kan det hända oväntade saker. Så som oftast nu för tiden, håller vi det lite öppet!

Jag träffade min underbara vän J i torsdags, på lunch. Hon väntar barn i oktober och berättade en riktig solskenshistoria. Hon är den enda" gamla" vän jag fortfarande träffar och jag är så glad för henne. Raka rör, förstående, varm, rolig, så himla kvinnlig och snygg och super mysig norrländsk dialekt. Efter lunchen fyndade jag lite på hm och köpte för första ggn på 3 år nåt annat i underklädesväg än amningsbh och mammatrosor. Vilken lyx!! Tack Twilfit!

I lördags firade jag och maken 3- årig bröllopsdag. Vi åkte i störtregn med risk för vattenplaning till Malmö. Vi åkte inom Emporia, Nordens största köpcentrum. Jag var inte alls imponerad. Möjligtvis av parkeringshuset i så fall! Inte " min kopp te" alls. Sen åkte vi till Merhaba, en turkisk restaurang, att rekommendera, på södra bulltoftavägen 46 (för er som har vägarna förbi). Det var folktomt. Vi kom innan livemusik och bokningar drog igång, perfekt. 
Vi började med underbar Meze sen åt jag mixer grill, lammspett, kycklingspett och köfte m äkta turkiskt ris, myntasås och det var så fruktansvärt gott. 2 lättöl, 2 vatten, 2 kaffe och allt gick på 300 spänn. Rena rama Turkiet priser. Det var värt sååå mycket mer.

På väg hem köpte vi blöjor på forum (allt annat än romantiskt) innan vi åkte hem och hämtade trötta barn hos mina föräldrar. När vi nattat dem och pussat på dem tills dem sov gott, knäckte vi lite rose' skumpa på tu man hand med vår gemensamma favoritartist Adele, i bakgrunden, sittandes nedanför soffan med den som ryggstöd (vi sitter ofta så??)

Skål på dig älskling. Nu ser vi fram emot minst 50 år till tillsammans. (Då är jag 88 men jag har fått för mig att jag kommer bli gammal. Kanske var det därför ödet förde ihop mig med en yngre man:)).

Nu ska jag försöka få några timmar innan barn vill ha välling och annat!

Välkommen juli. Du kommer väl med sol, hoppas jag!




   







Jag och mina snyggskor på väg till stan och lunch med J i torsdags. 



D,- Mamma, jag ska bara köra och köpa jordgubbar. Du kan vila lite, så länge!




G, snart 1 år. Ville inte sova alls men gröna gunga.


Bästa cidern



Pappas tös


Bröllopspresent av grannen, gulligt!


Bästa matstället


Matvraket i farten


Skål för kärleken!

Jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar