måndag 29 juli 2013

En helg på landet, vid havet!

Det finns ingen gång det är så ljuvligt att ta en dusch som efter en helg på landet eller en utomlandssemester! 

Vi åkte till mina föräldrars stuga vid havet i fredags em. Vid 1 idag kom vi hem, packade ur bilen och körde och storhandlade. Barnen somnade på väg dit så maken stannade i bilen och jag fick handla själv. Jag älskar det! Att kunna välja i lugn och ro utan klättrande barn, som gnäller och tjatar och en make som går åt motsatt håll och dyker upp vid kassan lagom till frysvarorna börjat tina. Nu gick jag min väg och plockade det jag vill ha med familjens behov och önskningar med i beräkningarna. Endast isglass glömdes bort. Jag hittade tights till barnen att ha på dagis i höst för 29 kr styck, på rea. 

En orkidé för 39 kr fick också följa med! 

Vi kom hem, åt pizza, packade upp maten, sorterade tvätt och har sen duschat, bäddat rent och vikt in det nytvättade så nu är det kvällste och en timme på tu man hand, med maken. Barnen sover sen en knapp timme. Lantluften och bad och sol tar på krafterna!

Imorn väntar 1-års vaccinering av G på Bvc. D får snällt följa med sin sista sommarlovsvecka! På tisdag ska jag spika höstens arbetsschema med chefen och vila upp mig då päronen tar barnen under dagen. På onsdag drar vi till Malmö på fm, på em väntar kalas av kusin C på kolonin. På torsdag fyller jag år, på fredag är det familjemys sen jobbhelg, för min del!

Attans, nu kom jag på! Vi glömde hämta banankartonger till vår flytt, på jobbet! Hoppas vi kan lösa det i veckan! Jag måste börja packa lite smått! Tiden går fort!

Jag har inte sovit mycket i helgen då jag legat med två ungar huller om buller och en trött snarkande make, bredvid mig! Jag har planerat vår framtid istället för att sova. Jag har hittat ett tråkigt stenhus men med så mycket möjligheter och med en trädgård med så mycket potential!!

Jag har ritat upp allt i skallen, i detalj! 

Nu ligger jag här i sängen med telefonen och en kopp kvällsro. Altandörren står på vid gavel och jag hör barngråt från grannen och bilar som trött susar förbi. Det är ljumma vindar som viner in i sovrummet! Maken har lagt sig bredvid med " paddan". Nu känns lugnet på landet med Helsingör som utsikt, avlägset! Jag saknar brummet från fiskebåtar och det dova ljudet från musik från festivalen i stan. Nu är vardagen i kapp! Men vi glömmer det för en stund och är bara med varann, nu när vi kan! 

Paddan och telefonen får vila!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar