onsdag 3 juli 2013

Just an ordinary Tuesday

Det är sega dagar med 5/2 metoden. Men jag ger mig inte! Jag tror ändå den passar mig bäst då jag tycker den verkar vettigast och är något jag kan göra till en livsstil!

Det har blivit för mycket av det goda det senaste året. Även om jag vet att det tar tid för kroppen att komma i form efter en graviditet. Framförallt två så tätt i följd så känner jag att för lite träning och för god mat har satt sina spår. 

Jag vill njuta av livet och just därför måste jag kämpa på med träning och bättre mat! Jag har inget val om jag vill hålla mig frisk! Jag har inte råd att må dåligt. Idag är jag gift och har barn och behöver vara stark och pigg och må gott in i framtiden!! Men ibland är det svårt! Framförallt nu på kvällen när barnen och gubben sover och jag har tid för mig själv! En GB glass från frysen eller ett choklad från i lördags lockar mer än nånsin. Mina 500 kcal är intagna. Det enda jag har råd med är en tandborstning och ett glas vatten! Imorn ska jag göra omelettfrukost till mig och barnen!

Nästa vecka är D sista v på förskolan på 3 veckor, sen har vi sommarlov och ska utnyttja sommarkortet och resa Skåne runt! Nästa sommar ser jag ut att få jobba förutom 3 veckor, 2 varav förskolan håller stängt! Det blir nog att R tar med D till Turkiet i höst, då hans syster gifter sig. Vi har precis skolat in G på förskolan då och 2 v senare ska vi flytta, så mycket ska fixas. Dessutom börjar jag ju jobba. Jag och G får mysa här hemma!

R tar pappaledigt kring jul och till nästa vår. En resa med familjen blir det till Turkiet i maj, verkar det som nu! R jobbar ju som mest under sommaren och har svårt att vara ledig då! 

Nu ska jag krypa ner bredvid min make och försöka sova. Ingen vet när barn vaknar och ska ligga tvärs över sängen efter att ha spillt välling över hela lakanet! 

Jag längtar redan till frukost! 



Sov gott!

 

Ogillad våldsam körning...

ledde till spruckna babybyxor?






Välstädat hem inför lyckad visning av lägenheten!!


Underbart fiskpaket på grillen


Det gick ner!


Maken frestade m ett glas rose' men jag nöjde mig med 


Som gjorde mina 500 kcal/ dag komplett!!

På fredag väntar nästa 5/2 dag! 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar